Εξεταζόμενα μαθήματα – Η Χημεία «υπό διωγμό».

 Απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης στις 9 Νοέμβριος 2014 στις 1:11

Ας ελπίσουμε ότι η τροπολογία αυτή που, σε συνδυασμό με τα όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα, σχεδόν εξαφανίζει τη Χημεία από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΔΕ θα ψηφιστεί από την πλειοψηφία των ελλήνων βουλευτών, ανεξαρτήτως κομματικής ταυτότητας… Θεωρώ ότι και η ΟΛΜΕ θα έπρεπε να είναι αρωγός μας, αυτήν την πραγματικά δύσκολη στιγμή για τη Χημεία… Από ότι είδα και η ένωση φιλολόγων εξέδωσε ανακοίνωση-διαμαρτυρία για το μάθημα της λογοτεχνίας που δεν θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο σε τρία επιστημονικά πεδία.

Ίσως η ΕΕΧ να αποφάσιζε-προέτρεπε(;;) (σε) μία μέρα αποχή (ίσως την Τρίτη που ψηφίζεται η τροπολογία) των (εκπαιδευτικών) Χημικών από την εργασία μας. Πρέπει να γίνει έγκαιρα γνωστή από τα ΜΜΕ αυτή η διαφαινόμενη εξαφάνιση της Χημείας από τη β/θμια εκπαίδευση.

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 9 Νοέμβριος 2014 στις 9:02

Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας, προς ψήφιση, στη Βουλή,

Α. προστίθεται το μάθημα της Πληροφορικής και

Β. αφαιρείται το μάθημα της Λογοτεχνίας από τις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης, β/ ΕΠΕ-Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες, γ ΕΠΕ Επιστήμες Υγείας και δ/ ΕΠΕ Ρπιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες

Ετσι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα πανελλαδικώς τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης είναι τα εξής:

α) Ε.Π.Ε. – Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές:

I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

II. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.

III. Ιστορία και

IV. Λατινικά.

β) Ε.Π.Ε. – Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες:

I. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Μαθηματικά.

III. Φυσική και

IV. Χημεία ή Πληροφορική

γ) Ε.Π.Ε. – Επιστήμες Υγείας:

Ι. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Φυσική.

III. Χημεία και

IV. Βιολογία.

δ) Ε.Π.Ε. – Επιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες:

I. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.

III. Αρχές Οικονομικής Επιστήμης και

IV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

ε) Ε.Π.Ε. – Παιδαγωγικών Επιστημών:

I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.

III. Ιστορία και

IV. Αρχές Φυσικών Επιστημών.

Αφαιρείται το μάθημα των της εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ, από τις ενδοσχολικές εξετάσεις

Σύμφωνα με την ίδια τροπολογία:

Οι γραπτές απολυτήριες εξετάσεις στη Γ’ Τάξη του Γενικού Λυκείου και Δ’ Τάξη του Εσπερινού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν τα μαθήματα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Θρησκευτικών, της Ιστορίας, της Ξένης Γλώσσας (για τα Εσπερινά Γενικά Λύκεια περιλαμβάνουν μόνο το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας) και τρία (3) από τα μαθήματα της επιλεχθείσας Ομάδας Προσανατολισμού, σε θέματα που είναι κοινά για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου και ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.

Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, προς ψήφιση στη Βουλή, η μία διδακτική ώρα Φυσικής Αγωγής την εβδομάδα γίνονται δύο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροπολογία :

Στη Γ’ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα τριών (33) ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας δεκατριών(13) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού:

την Ομάδα Ανθρωπιστικών,

την Ομάδα των Θετικών και

την Ομάδα των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών

μεταξύ των οποίων οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν αυτήν της προτίμησής τους.

Εκάστη από τις ομάδες αυτές περιλαμβάνει είκοσι (20) συνολικά διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως.

Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) είναι τα εξής:

α) Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, έξι (6) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους τη Νέα Ελληνική Γλώσσα τέσσερις (4) ώρες και Λογοτεχνία δύο (2) ώρες.

—–

γ) Ιστορία, δύο (2) ωρών.

δ) Θρησκευτικά, μίας (1) ώρας.

ε) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά) και

στ) Φυσική Αγωγή, δύο(2) ωρών.

Πηγή:esos

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 9 Νοέμβριος 2014 στις 18:44

Εκτός από την απόφαση για περιορισμό της Χημείας ήρθε και η απόφαση για αφανισμό της Λογοτεχνία απο 3 ΕΠΕ! Δεν θα σχολιάσω αυτό είναι σωτό ή λανθασμένο. Εκεινο που προκαλεί εντύπωση ειναι, για μια ακόμη φορά, η συμπεριφορά του υπουργού ο οποίος αιφνιδιαστικά προχώρησε σε μια τέτεια κίνηση. Προφανώς οι φιλόλογοι θα το μάθανε από τα σαιτ..

Απάντηση από τον/την Κωνσταντίνου Δημήτριος στις 9 Νοέμβριος 2014 στις 19:20

Τις τελευταίες μέρες πριν την τροπολογία κυκλοφορούσε πολύ δυνατά, μα πολύ δυνατά, η φήμη ότι βγαίνει και κάποιο άλλο μάθημα από τις εξετάσεις για να μπει η πληροφορική. Ευτυχώς μαθεύτηκε γρήγορα η σκέψη αυτή του υπουργείου και το γλίτωσε το μάθημα ο ενδιαφερόμενος σύλλογος πραγματικά στο παρά πέντε.

Μιλάμε, ο κύριος Λοβέρδος έκοβε και έραβε μέχρι την τελευταία στιγμή.

Απάντηση από τον/την Μιχάλης Καινουργιάκης στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 11:44

Η σημασία του μαθήματος της Χημείας είναι δεδομένη και γνωστή. Δεν θα επιχειρηματολογήσω για αυτό.

Θα ήθελα όμως ο υπουργός ή οποιοσδήποτε από τον επίσης πολύ σημαντικό κλάδο της Πληροφορικής να μας εξηγήσει γιατί στην τράπεζα θεμάτων για την Χημεία ΒΛ έχουμε 131 θέματα ενώ για το μάθημα «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των H/Y» μόνο 24. Δεν έδειξαν τον απαραίτητο ζήλο οι επιφορτισμένοι για αυτή την εργασία ή δεν έχουν τι άλλο να βάλουν;

Επιμένω. Καλό θα είναι να τεθεί η ερώτηση στον υπουργό από τους αρμόδιους (ΕΕΧ κλπ)

Απάντηση από τον/την Ηλιας Τσαφογιαννος στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 12:11

…μπορει να το πανε «κουτοπονηρα». Λιγα θεματα αρα ευκολο μαθημα!!!!

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 12:45

Ενα απο τα επιχειρήματα μας για την αξία της Χημείας ως εξεταζόμενο μάθημα είναι το οτι η ύλη προχωράει ως «αλυσίδα» από τις μικρότερες τάξεις μέχρι την Γ Λυκείου. Δεν γνωρίζω ακριβώς την ύλη του μαθήματος «Εισαγωγη στις αρχές της επιστήμης των Η/Υ», ούτε μπορώ να κρίνω το αντικείμενο του. Όταν όμως στην Γ Λυκείου υπάρχει αυτό το «ή» τότε θα πρέπει να μιλάμε για 2 μαθήματα που να είναι ισοδύναμα σε όλα, αλλιώς οδηγούμστε σε αδικίες και στρεβλώσεις (όπως στην παλια τεχνολογικη κατ/ση).

Απάντηση από τον/την Δημήτρης Δημαγκίκας στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 13:16

Κατά την άποψή μου, με αυτό το » ή «, ο υπουργός έλαβε την ιδανική λύση για την πολιτική του καριέρα, την επανεκλογή του κ.τ.λ.

Διότι σαφώς από τη μια μεριά εκπλήρωσε την υπόσχεση στο ρουσφέτι που είχε υποσχεθεί, και από την άλλη, πέταξε το μπαλάκι ( πως θα εφαρμοσθεί αυτό το » ή » στην πράξη ) σε άλλα χέρια.

Ας βγάλουν οι άλλοι το φίδι από την τρύπα. Τι σημασία έχουν οι γνώσεις που θα αποκομίσουν οι μαθητές φεύγοντας από το σχολείο, τα αδιάβλητα εξεταστικά συστήματα με ίσες δυνατότητες πρόσβασης  προς όλους, το ότι φτάνουμε σε λίγο στα μέσα της σχολικής χρονιάς και οι μαθητές της Β λυκείου δε γνωρίζουν το τι θα συναντήσουν του χρόνου. Παιδιά και γονείς και καθηγητές πειραματόζωα.

Γνήσιος Έλληνας πολιτικός. Βασικά, δεν περίμενα κάτι διαφορετικό.

Αυτό πάντως που πότε δεν περίμενα ήταν το να βρεθεί στο νέο εξεταστικό σύστημα η Χημεία σε χειρότερη μοίρα από ότι ήταν με το προηγούμενο.

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 13:48

Ανακοινώσεις για την τροπολογία και τις εξελίξεις, από την ΕΕΧ και απο την Συνεργασία Χημικών

ΕΕΧ

Συνεργασία Χημικών

Απάντηση από τον/την Μιχάλης Καινουργιάκης στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 14:27

Πάντως θεωρώ ότι ο κ. υπουργός και το επιτελείο του μελέτησαν διεξοδικά την τροπολογία. Υπάρχει και προηγούμενο τροπολογίας ενδελεχώς μελετημένης (ώστε να είναι δίκαιη, εφαρμόσιμη και να έχει σαν μοναδικό κριτήριο το συμφέρον της Παιδείας και όχι αχρείες μικροκομματικές πελατειακές και …προεκλογικές σκοπιμότητες). Η τροπολογία για τις ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ!! (χα χα)

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 21:33

ουφ …. δικηγόρος είναι.

Απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 21:56

Χα, χα, χα… Όποιος καεί απ΄το χυλό φυσάει και το γιαούρτι, έτσι Αντώνη;

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 22:50

Ανακοίνωση των Τμημάτων Χημικών Μηχανικών (ΕΜΠ, Αριστοτέλειο και Πατρών):

«..  Όμως η ουσιαστική εξοικείωση με την πληροφορικήείναι αδιανόητο να οδηγεί σε διάζευξη με μια επιστήμη, τη Χημεία, όπως προτείνεται στην τροπολογία του ν.4186/2013 .. Ο μαθητής του Λυκείου που εισάγεται στο Πανεπιστήμιο, σε οποιαδήποτε σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει οριζόντια την Πληροφορική και είναι υποχρέωση των Σχολών να εκσυγχρονίζουν τα προγράμματα σπουδών τους ώστε να ενσωματώνουν επαρκώς σε αυτά την Πληροφορική. Συνεπώς,

δεν πρέπει να τίθεται δίλημμα Πληροφορική ή άλλη επιστήμη (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία). Το σωστό, κατά την άποψή μας, είναι Μαθηματικά με Πληροφορική, Φυσική με Πληροφορική, Χημεία με Πληροφορική, κ.ο.κ. Αν ο μαθητής στερείται βασικού υποβάθρου γνώσεων Χημείας, τότε μοιραία αποσυνδέεται από μια ευρύτατη περιοχή επιστημονικού και τεχνολογικού ενδιαφέροντος αιχμής που εκτείνεται από βιοτεχνολογία, υλικά και νανοτεχνολoγία μέχρι τρόφιμα, περιβάλλον και

ενέργεια.        

Στην περίπτωση όπου Πανεπιστημιακές Σχολές κληθούν να επιλέξουν και να ορίσουν μάθημα προτίμησης για τους υποψηφίους σε αυτές, δεν θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το δίλημμα Πληροφορική ή Χημεία. Αν επιλέξουν Χημεία θα στερηθούν, για προφανείς λόγους, της κύριας προτίμησης σημαντικού αριθμού υποψηφίων με υψηλή απόδοση, ενώ αν επιλέξουν Πληροφορική θα απεμπολήσουν τη δυνατότητά τους να εκπαιδεύσουν αποτελεσματικά στοιχειωδώς καταρτισμένους φοιτητές σε επιστημονικές και τεχνολογικές περιοχές αιχμής…»

αναλυτικά εδώ

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 10 Νοέμβριος 2014 στις 23:28

Μεγαλειώδης τοποθέτηση από τους Χημικούς Μηχανικούς. Αρνούνται να μπουν στην διαδικασία επιλογής μαθήματος ( παρόλο που θα ήταν προφανής η επιλογή τους ).

Σε μια εποχή που το «ή» διχάζει , έρχονται να προβάλουν το «με» που ενώνει.

Απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος στις 11 Νοέμβριος 2014 στις 14:23

Μου κάνει τρομερή εντύπωση η αιφνιδιαστική και χωρίς λόγο(;) αφαίρεση της Λογοτεχνίας μόνο από τα 3 ΕΠΕ.

Έτσι, οι μαθητές των δυο ΕΠΕ στους οποίους παραμένει η Λογοτεχνία, ουσιαστικά εξετάζονται σε 5 μαθήματα έναντι 4 για τους υπόλοιπους των άλλων 3 (ή 4) ΕΠΕ.

Αλήθεια θα άξιζε σε αυτό το σημείο να αναζητηθεί η συνταγματικότητα ως προς την ισονομία των μαθητών, τόσο για τον αριθμό των μαθημάτων -και στο νόμο 4186-2013 και στην τροπολογία, η Νεοελληνική Γλώσσα και η Λογοτεχνία αναγράφονται ως διακριτά αντικείμενα-, όσο και για τα διαφορετικά θέματα (ή διαφορετικές μονάδες για τα ίδια θέματα) στα οποία θα πρέπει να εξετάζονται οι μαθητές για το ίδιο μάθημα (Νεοελληνική Γλώσσα).

Απάντηση από τον/την Χαρκοπλιάς Κώστας στις 11 Νοέμβριος 2014 στις 14:50

Ήδη άρχισε η γκρίνια από τους μαθητές των ανθρωπιστικών
σπουδών για άνιση μεταχείρηση…
Η πληροφορική ως 5ο υποχρεωτικό μάθημα ΔΕΝ χωρούσε στο 2ο ΕΠΕ
Η λογοτεχνία στο 1ο ΕΠΕ & 5ο ΕΠΕ μήπως είναι σαν 5ο μάθημα;;;
Το έδειξε και η χθεσινή αμηχανία-αόριστη υπόσχεση του υφυπουργού στην
ερώτηση της μαθήτριας για επιλογή σχολών από 2 και όχι μόνο 1 ΕΠΕ
Κανένας προγραμματισμός…

Απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος στις 11 Νοέμβριος 2014 στις 15:08

Ο Υφυπουργός απάντησε 2 φορές στο αίτημα των μαθητών για επιλογή σχολών από περισσότερα του 1 ΕΠΕ.

Δείτε στο παρακάτω (23:50 και 54:30)

http://www.megatv.com/anatropi/default.asp?catid=26404&subid=2&…

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 11 Νοέμβριος 2014 στις 15:44

Εμένα Τάσο μου κάνει εντύπωση που το Υπουργείο έφτασε τόσο κοντά στην επίλυση του θέματος της ΕΠΕ Θετικών Επιστημών και απλά (?) την προσπέρασε . Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω τι θόλωμα έχουν φάει … ( ωραίους σύμβουλους έχεις ρε συ )

Αφαίρεσε την Λογοτεχνία … ( νταξ είπαμε η γλώσσα είναι βασική αλλά η Λογοτεχνία μπορεί να είναι μάθημα εξέτασης σε σχολές θετικών επιστήμών ? )

Αφαίρεσε την Πληροφορική από Γεν Παιδείας ( νταξ είπαμε ότι υπάρχει θέμα με την απουσία της Πληροφορικής από τις Θετικές επιστήμες αλλά είναι δυνατόν να διδάσκονται όλοι – μα όλοι … μα όλοι όλοι όλοι … ναι και η Φιλοσοφική και οι Νομικές !!! –  το μάθημα του Προγραμματισμού ? )

Πάρε ρε Χριστιανέ μου 2+2 ώρες ( 2 που ελευθέρωσες και 2 που είχες ) και κάνε ένα ωραιότατο μάθημα 4 ωρών σε όλη την Θετική ( βρε αμα θες και στα Οικονομικά ) και λήξε το θέμα :

  • χωρίς να προσβάλεις και να μειώνεις ΚΑΝΕΝΑΝ ( σιγά μην κλάψω για τις 2 ωρες από τις 8 που έχασαν οι Φιλόλογοι που στην τελική κάνουν 200 ώρες την Γ Λυκείου από τις οποίες οι 150 είναι σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα )
  • χωρίς να δημιουργείς προβλήματα στους μαθητές . Εχθες στην Ανατροπή (του Μεγκα ) τα πιστιρίκια έλεγαν συνεχώς για τις περιορισμένες επιλογές που δίνουν τα ΕΠΕ . Το ΕΠΕ Θετικών επιστημών έχει ας πούμε 200 σχολές . Οι μαθητές μας δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα . Έχουν άπειρες επιλογές . Θα πάει να σπάσει το ΕΠΕ – το λιγότερο σε 3 κομμάτια – και θα δημιουργήσει πρόβλημα στο μοναδικό ΕΠΕ που δεν υπάρχει αυτό το θέμα ?

Μην ξεχνάτε ότι ενδεχομένως να δούμε και σπάσιμο για τις Στρατιωτικές σχολές  .

  • χωρίς να δημιουργείς πρόβλημα στις σχολές. Η χθεσινή ανακοίνωση των Χημικών Μηχανικών ( με υπογραφές Κοσμήτορα και Προέδρων Τμημάτων παρακαλώ … όχι ο niko$1973 και ο p@p@s_o_paxis) – κατα την άποψη μου – δείχνει ότι τι σημαίνει αυτό το «ή» για τις σχολές. Οι Χημικοί Μηχανικοί θα μπορούσαν να πουν «Χημεία» και να μην εκπλήξουν κανέναν με την επιλογή τους. Ωστόσο δεν το έκαναν. Οι σχολές θέλουν όσο γίνεται καλύτερο «υλικό» για να τους πάρουν και να τους «απογειώσουν» αυτές με τις σπουδές που θα τους προσφέρουν.

Η λύση : βάλε συντελεστή βαρύτητας σε μάθημα … αφού το προβλέπεις ρε φίλε από τον νόμο .

Οι σχολές θέλουν μαθητές με προφιλ 17000-18000 μορίων. Θέλεις να πριμοδοτήσεις μια καλύτερη γνώση Χημείας … βάλε 1,5 στο μάθημα αυτό … θες να πριμοδοτήσεις μια καλυτερη γνώση Μαθηματικών … κάνε το ανάλογο στα μαθηματικά κτλ … θέλεις Πληροφορική … βάλε 1,5 στην Πληροφορική , και για να προωθήσεις αυτόν που είναι καλός σε όλα αλλά «το έχει» στο γήπεδο σου αλλά και να μην χάσεις αυτόν που θα σου γράψει 14 στην Χημεία ( ε αυτός που θα σου γράψει 10 στην Χημεία δεν είναι για σένα ρε μεγάλε Πανεπιστημιακέ …. ας τον χάσεις …   αφού του έδωσες μπονους και δεν μπόρεσε να το καλύψει … ας πάει στο ΤΕΙ σου )

Να προσθέσω βέβαια ότι η επιστολή των Χημικών μηχανικών έχει εντελώς διαφορετικό ύφος από τα διαδικτυακά ξεκατινιάσματα ( που δεν κρύβω ότι πολλές φορές με έχουν παρασύρει και εμένα ) που γράφουν ιστορία το τελευταίο δίμηνο στο ΑΒ και στο esos

Δεν έχει ο Λοβερ τα @@ να λύσει το θέμα μακρυά από λογικές «συντεχνιών» «κολλητών» κτλ κτλ ?

Δεν με νοιάζει … να παραιτηθεί … εγώ έχω σπουδάσει ( ότι σκ@τ@  έχω σπουδάσει ) … όπως έχει σπουδάσει και ο Πληροφορικός … και θεωρώ ΜΕΓΙΣΤΗ ΞΕΦΤΙΛΑ να κάθομαι να δώ τι έχει σπουδάσει ο νέος «σωτήρας» Υφυπουργός Παιδείας για να καταλάβω έαν έχω θέση στην εκπαίδευση των μαθητών αυτής της χώρας.

υγ … μην νομίζετε ότι οι περισσότεροι Πληροφορικοί σκέφτονται πολύ διαφορετικά. Σήμερα είναι «επάνω στ’αλογο» που λέν στο χωριό μου , άλλα οι περισσότεροι σκέφτονται ΗΔΗ τι θα γίνει όταν «ξεπεζέψουν».

Σε πόσο καιρό λέτε να έχουμε αλλαγή Υπουργού ? ….Από ποιον υπουργό θα ενημερωθεί ο επόμενος – προερχόμενος από την ΝΔ – Υπουργός Παιδείας ? Από τον Λοβερ ή από τον Αρβι ?

… σε πόσο καιρό λέτε να έχουμε αλλαγή Κυβέρνησης ? Ο «περσινός» ή ο «φετινός» Κουράκης θα είναι στα πράγματα ?

Νομίζετε ότι δεν «χέστηκαν» πάνω τους και αυτοί όταν είδαν ένα άγνωστο όνομα ως νέος Υφυπουργός ?

Ουφ … τα είπα.

 

Απάντηση από τον/την Ηλιας Τσαφογιαννος στις 11 Νοέμβριος 2014 στις 15:48

…Αντωνη, καλα τα λες…

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 11 Νοέμβριος 2014 στις 22:51

Την απόσυρση της τροπολογίας για την Πληροφορική ζητουν με κοινη τους ανακοίνωση 5 επιστημονικές ενώσεις:

εδώ

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 12 Νοέμβριος 2014 στις 23:59

Σε ΕΙΔΚΗ συνεδρίαση της βουλής θα συζητηθουν οι 19 τροπολογίες του υπουργού παιδείας.

εδώ

Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 13 Νοέμβριος 2014 στις 10:43

Μπορείτε να δείτε και την άποψη του Λεωνίδα Τζιανουδάκη ΕΔΩ.

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 13 Νοέμβριος 2014 στις 18:51

Δεν ξέρω τι θα κάνει ο Λοβερ …. ξέρω όμως τι θα κάνει ο επόμενος ( μετά το 1:30 )

Απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος στις 13 Νοέμβριος 2014 στις 22:52

Το υπουργείο παίρνει πίσω την απόφαση για τη Λογοτεχνία:

http://www.esos.gr/arthra/35782/ypoyrgeio-ekane-piso-stin-afairesi-

Απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος στις 13 Νοέμβριος 2014 στις 23:13

Τι είπε η Μ. Ρεπούση στη Βουλή για τις 19 τροπολογίες του υπουργείου Παιδείας:

http://www.esos.gr/arthra/35783/ti-eipe-i-m-repoysi-sti-voyli-gia-t

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 13 Νοέμβριος 2014 στις 23:14

H θέση της κ. Ρεπούση (ΔΗΜΑΡ) για το Χημεία ή Πληροφορική (στην βουλή):

Σε ότι αφορά τα μαθήματα. Σχετικά με την διάρθρωση των μαθημάτων που εξετάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Έχετε βάλει διαζευκτικά τη χημεία, με την πληροφορική. Αυτό το διαζευκτικά, θα πρέπει να το επιλύσουμε. Τι θα πει διαζευκτικά χημεία ή πληροφορική; Θα πρέπει να ορίσετε για ποια τμήματα θέλετε την πληροφορική πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και για ποια τμήματα θέλετε την χημεία και να μας το αιτιολογήσετε και αυτό. Να υπάρχει ένα σκεπτικό και ένα επιχείρημα για το λόγο για τον οποίο το κάνετε. Το ή δεν λέει τίποτα.Εμείς ως Δημοκρατική Αριστερά είχαμε προτείνει την πληροφορική ως πέμπτο εξεταζόμενο μάθημα στα τμήματα που κατά την άποψη του Υπουργείου απαιτείται η γνώση της πληροφορικής, για να εισαχθεί κάποιος φοιτητής ή φοιτήτρια στο αντίστοιχο τμήμα. Να παραμείνει η χημεία ως εξεταζόμενο μάθημα όπως ήταν από το προηγούμενο σχέδιο νόμου.

αναλυτικά εδώ

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 13 Νοέμβριος 2014 στις 23:31

Η θέση του κ. Κουράκη (ΣΥΡΙΖΑ . . .)

» .. Ελαττώνετε τις ώρες που τα παιδιά θα πρέπει να διδάσκονται πληροφορική στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και τη φέρνετε (την πληροφορική) όσον αφορά τις εισαγωγικές εξετάσεις σε βάρος της χημείας. Φτωχαίνετε δηλαδή το γνωστικό επίπεδο όσον αφορά τη χημεία, την ίδια στιγμή που παγκοσμίως αναγνωρίζεται ότι η χημεία είναι ένα εξαιρετικό πεδίο γνώσης για πάρα πολλές επιστήμες ξεκινώντας από το περιβάλλον, τη γεωπονία, τα τρόφιμα, την ιατρική, τη χημική βιομηχανία, το «σύμπαν» ολόκληρο…»

» .. Εμείς λοιπόν λέμε ότι και τα δύο χρειάζονται μια ισχυρή αναβάθμιση, έναν εκσυγχρονισμό, μια διδασκαλία περισσότερη.

Βεβαίως να είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και η χημεία και η πληροφορική ..»

εδώ

Απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος στις 13 Νοέμβριος 2014 στις 23:51

Επιφυλάξεις από Βουλευτή της ΝΔ στη Βουλή για την Πληροφορική:

http://www.esos.gr/arthra/35785/epifylaxeis-apo-voyleyti-tis-nd-sti

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 14 Νοέμβριος 2014 στις 0:05

Μπόκαρης Τάσος είπε:

Επιφυλάξεις από Βουλευτή της ΝΔ στη Βουλή για την Πληροφορική:

http://www.esos.gr/arthra/35785/epifylaxeis-apo-voyleyti-tis-nd-sti

αποσπάσματα:

Ωστόσο η ανωτέρω διατύπωση: «χημεία ή πληροφορική», ως έχει, δικαιολογημένα προκαλεί πάμπολλα ερωτηματικά και χιλιάδες αντιδράσεις.

όμως, η ουσιαστική εξοικείωση με την πληροφορική είναι αδιανόητο να οδηγεί σε διάζευξη με μια επιστήμη όπως η χημεία.

Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο, ως βέλτιστη επιλογή, θεωρούμε την εισαγωγή της πληροφορικής σαν ειδικό μάθημα για τις σχολές που το επιθυμούν, όπως συμβαίνει άλλωστε και με το μάθημα του σχεδίου για την πρόσβαση στην αρχιτεκτονική, με διατήρηση όλων των άλλων υπαρχόντων μαθημάτων.

Απάντηση από τον/την Ηλιας Τσαφογιαννος στις 15 Νοέμβριος 2014 στις 16:28

Τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου, ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στον Νίκο Χατζηνικολάου «στον ενικό» & στο Star !
Πρεπει να γινουν ερωτησεις ουσιας και οχι πιασαρικες!!
Θα επαναλαβει το «μονο για αυτους, που δινουν για σχολες Πληροφορικης»;

Απάντηση από τον/την Χαρκοπλιάς Κώστας στις 15 Νοέμβριος 2014 στις 17:30

Ίσως κάποιος συνάδελφος από την Αθήνα θα μπορούσε να δηλώσει συμμετοχή εδώ: http://www.enikos.gr/media/277626,O_Andreas_Loverdos_ston_eniko_me_

όχι για να κάνει προπαγάνδα για τη Χημεία αλλά να κάνει μία απλή ερώτηση στον υπουργό:

Όταν δήλωσε «ΜΟΝΟ για τις σχολές Πληροφορικής»  εννοούσε  «ΜΟΝΟ τις σχολές Πληροφορικής» ή και κάποιες άλλες;;;

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 15 Νοέμβριος 2014 στις 19:03

Συνάδελφοι,

ας βοηθήσουμε ΟΛΟΙ, όπως μπορεί ο καθένας μας. Πρέπει η φωνη μας να δυναμώσει. Να δειξουμε οτι κι εμεις ειμαστε ΠΟΛΛΟΙ!

Όποιος μπορει ας δηλώσει συμμετοχη στο «ενικός». Ή ας στειλει μηνυμα στην εκπομπη. Το καίριο ερώτημα αυτη την στιγμή είναι αν θα ισχύσει το «ΜΟΝΟ για τις σχολές Πληροφορικής», όπως έχει δηλώσει ο ΙΔΙΟΣ ο υπουργός πολλές φορές.

Τέλος να θυμίσω τους βουλευτές που κράτησαν σωστή στάση στην Επιτροπή της βουλής:

Ι. Πασχαλίδης, Αν. Κουράκης και Μ. Ρεπούση.

Απάντηση από τον/την Πέτσιος Ερρίκος στις 16 Νοέμβριος 2014 στις 16:42

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 16 Νοέμβριος 2014 στις 19:24

Υπάρχει διαφορά ανέμεσα στην ΠΕΚΑΠ και την ΕΠΕ ?

Στην πρόταση της ΕΠΕ βλέπω την λύση του 5ου μαθήματος ( ως πιο ενδεδειγμένη μάλιστα ) αλλά και την διατήρηση του μαθήματος Γενικής Παιδείας .

Βέβαια εάν διαβάσεις πιο προσεκτικά την επιστολή διαπιστώνει κανείς ότι … τα θέλουν όλα .

Απάντηση από τον/την Χαρκοπλιάς Κώστας στις 18 Νοέμβριος 2014 στις 8:28

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΛΟΒΕΡΔΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Το που θα δοθεί έμφαση στα εξεταστικά στην Πληροφορική δε θα το πείτε ούτε εσείς ούτε οι πληροφορικάριοι ούτε εγώ.

Θα το πει η ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδ…) στην οποία έχουμε θέσει το ερώτημα.

Εμείς κάναμε ένα σχεδίασμα.

Είπαν τα κόμματα τις απόψεις τους και θα καταλήξουμε αφού η ΑΔΙΠ μας πει.

Η πρόθεσή μας είναι:

Πληροφορική γι’ αυτούς που μπαίνουν στην Πληροφορική, πληροφορική για τα Μαθηματικά κι ότι μας πει η ΑΔΙΠ. Μπορεί η ΑΔΙΠ να μας πει όχι για τα Μαθηματικά.

Ποια είναι η πρόθεσή μας κατά τ’ άλλα: Χημεία παντού

Αλλά δε μπορεί στον 21ο αιώνα να λες η ότι πληροφορική είναι εργαλείο που το χρησιμοποιούν οι δικηγόροι οι γιατροί οι οποιοιδήποτε αλλά δεν είναι αντικείμενο γνώσης της οποίας η πρόοδος δίνει για τους ανθρώπους καλύτερους υπολογιστές καλύτερα τηλέφωνα ή αν θέλετε καλύτερους μεθόδους προσέγγισης…

Αρα δεν υπάρχει καμμία αλλάγή.

Θα εξεταστεί η αλλαγή στην πράξη και άλλοι υπουργοί άλλων κομμάτων αργότερα θα δούνε με βάση την εμπειρία τις αλλαγές

Μόνο μια προσθήκη στην Πληροφορική.

Είναι μία παρέμβαση νομίζω που αξίζει τον κόπο.

ΔΕΙΤΕ ΚΙ ΕΔΩ:

http://www.enikos.gr/ekpompes/278219,O_Andreas_Loverdos_ston_eniko_

Είναι το μέρος Γ και ξεκινάει με την ερώτηση της Φιλλένιας Σιδέρη

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 18 Νοέμβριος 2014 στις 12:41

Πιστεύω αυτη η δήλωση του κ. Λοβέρδου να ισχύσει μέχρι τέλους. Δηλαδή να μπει η Πληροφορική για τις σχολές Πληροφορικής και ισως για τις σχολές Μαθηματικών (ανάλογα και με την γνωμοδότηση της ΑΔΙΠ).

Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 18 Νοέμβριος 2014 στις 13:18

Εγώ δεν κατάλαβα κάτι βλέποντας το βίντεο.

Η δήλωση του υπουργού (αόριστη γαρ) καλύπτει οιανδήποτε πρόταση και οιανδήποτε εξέλιξη.

Δεν κατάλαβα αν κάποιες σχολές θα εξετάζονται μόνο στην Πληροφορική ή μόνο στην Χημεία.

Δεν κατάλαβα αν οι Πολυτεχνικές σχολές θα βρεθούν στο ίδιο πεδίο ή σε διαφορετικά.

Δεν κατάλαβα αν κάποιες σχολές θα ανήκουν σε περισσότερα του ενός πεδία.

Δηλαδή αν π.χ. ένα παιδί που ενδιαφέρεται να εισαχθεί σε σχολή Μηχανολόγων (Πολυτεχνική ή ΤΕΙ) θα επιλέγει Χημεία ή Πληροφορική. Έτσι επιλέγοντας Χημεία μπορεί αποτυγχάνων να βρεθεί στο Χημικό ενώ επιλέγοντας Πληροφορική στο Μαθηματικό.

Δεν κατάλαβα ακόμη αν ένα παιδί θα μπορεί να διεκδικήσει ταυτόχρονα το Χημικό και το Μαθηματικό.

Υποπτεύομαι ότι ουδείς κατάλαβε έτσι η όποια εξέλιξη δεν θα διαψεύσει τον υπουργό.

Απάντηση από τον/την Δημήτρης Δημαγκίκας στις 21 Νοέμβριος 2014 στις 10:16

Το νέο σύστημα εισαγωγής ;

http://www.kathimerini.gr/792816/article/epikairothta/ellada/to-neo

Απάντηση από τον/την ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις 21 Νοέμβριος 2014 στις 10:54

ΤΕΛΙΚΑ ΠΑΜΕ ΣΕ …… < ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ > ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ .   ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΤΗΝ ΠΡΟΗΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ευκολότερου μαθήματος ,   Η ΔΙΑΖΕΥΞΗ  ΘΑ  ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΤΗ ΧΗΜΕΙΑ  ΣΤΟ ΒΑΡΑΘΡΟ.

Απάντηση από τον/την Χαρκοπλιάς Κώστας στις 21 Νοέμβριος 2014 στις 12:09

Θα δούμε αν θα εξακολουθήσει να είναι
η Πληροφορική το ευκολότερο μάθημα.
Από μας εξαρτάται…

Απάντηση από τον/την ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις 21 Νοέμβριος 2014 στις 15:05

Δυστυχώς Κώστα υπάρχει το κακό προηγούμενο που εχει εδραιώσει μία κατάσταση.

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 21 Νοέμβριος 2014 στις 16:13

Κώστα , ο Λοβερ έχει μια και μονο αποστολή. Να βάλει την Πληροφορική «στο παιχνίδι» . So clear.

Θα τους δώσει το μέγιστο και θα αποχωρήσει …

Το ξέρει και ο ίδιος και δεν το κρύβει ( «θα έρθουν άλλοι να κρίνουν κτλ …») Το ξέρουν ΟΛΟΙ.

Όταν μετά από λίγο ( πραγματικά ) πολύ λίγο καιρό θα δούν ότι κάθε διαζευτικό «ή» ουσιαστικά αποκλείει 1 από από τις δύο επιστήμες από τους μαθητές , θα ξανανοίξει η συζήτηση και το «ή» θα γίνει «με» ( «light με» συντελεστές ή «heavy με» σε όλο το πεδίο δεν έχει σημασία …. χώρος υπάρχει … Λογοτεχνία )

Ε ν ν ο ε ί τ α ι ότι όσο διαρκέσει αυτό το «ή» κανένα μάθημα δεν πρόκειται να διδαχθεί ορθά.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλα μόλις ξεκινούν.

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ είπε:

ΤΕΛΙΚΑ ΠΑΜΕ ΣΕ …… < ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ > ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ .   ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΤΗΝ ΠΡΟΗΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ευκολότερου μαθήματος ,   Η ΔΙΑΖΕΥΞΗ  ΘΑ  ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΤΗ ΧΗΜΕΙΑ  ΣΤΟ ΒΑΡΑΘΡΟ.

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 22 Νοέμβριος 2014 στις 0:11

Συνάδελφοι Χημικοί, τώρα ειναι η πιο κρίσημη ώρα. Ας προσπαθήσει ο καθενας μας να αναδειξει τις ανακολουθίες του υπουργου και την .. περιεργη επιμονή του για να «βολέψει» την Πληροφορικη. (και οχι για μια απλη προσθηκη επι του νομου 4186)

Την Τριτη θα φέρει τις τροπολογίες στην ολομέλεια της βουλής.

Στην Βουλή θα δωθεί μια ακόμη μάχη. Ας δείξουμε κι εμεις την δύναμη μας!

(Απο την ενημέρωση της ΕΕΧ προς τον εισηγητη του νομοσχεδίου, εδω

Πολλοί βουλευτες θα πάρουν τον λόγο στην ολομέλεια..)

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 22 Νοέμβριος 2014 στις 13:53

Με μεγάλη ικανοποίηση διάβασα τις παρεμβάσεις των συναδέλφων Χημικών, Τριανταφυλλάκη Ανδρέα και

Κρανιά Γιώργου

εδώ

κι

εδώ

Κανένας μας δεν πρέπει να παραμένει απαθής μπροστά στις μεθοδεύσεις του υποργειου..

Απάντηση από τον/την θωμαιδης Στεφανος στις 22 Νοέμβριος 2014 στις 19:22

΄Εστειλα email σε βουλευτές του Πασοκ και της Ν. δημοκρατίας συμφωνώ με το να στείλουμε fax όπου μπορούμε ζητώντας να μπεί η πληροφορική σαν πέμπτο μάθημα όπου χρειάζεται

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 22 Νοέμβριος 2014 στις 20:26

Πολύ καλά έκανες Στεφανε, τωρα χρειάζεται πίεση!

Θα δημιουργηθει 6ο ΕΠΕ?

esos

»    .. ζητήσαμε να μας διευκρινίσουν το σημαίνει το «κατά περίπτωση» Πληροφορική ή Χημεία , όπως αναφέρεται στην τροπολογία.

Η απάντηση που μας δόθηκε είναι ότι ουσιαστικά δημιουργείται έκτη Ομάδα Προσανατολισμού …»

Θα ισχύσει άραγε και η δήλωση του κ. Λοβέρδου ότι η Πληροφορική θα είναι ΜΟΝΟ για τις σχολές Πληροφορικής (6ο ΕΠΕ) ;

Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 22 Νοέμβριος 2014 στις 21:29

6o πεδίο;

Κάθε σχολή θα ζητήσει την υπαγωγή της σε ένα πεδίο;

Κάποιες θα υπαχθούν σε δύο πεδία;

Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 22 Νοέμβριος 2014 στις 21:42

Το προτεινόμενο σύστημα εισαγωγής μου φέρνει στο μυαλό την παρακάτω περίπτωση:

Η κυρία που βλέπετε κατέφυγε σε πλαστικό χειρουργό.

ccc

Αυτός την διόρθωσε και την έκανε έτσι:

cc

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 22 Νοέμβριος 2014 στις 23:58

Πολύ καλό Γιάννη!

Η κυρία (η «μετά») να προσέξουμε οτι κραταει και το δηλητηριώδες μήλο!

Απάντηση από τον/την Πέτσιος Ερρίκος στις 23 Νοέμβριος 2014 στις 10:08

και να τώρα που ξαναδημιουργείτε η Τεχνολογική κατεύθυνση με τις 2 κατευθύνσεις της.

Θυμάμαι τον τότε Υπουργό (Αρσένης) να λέει ότι η Χημεία υπάρχει και στην Τεχνολογική Κατεύθυνση όπως και ο τωρινός λέει η Χημεία θα είναι ΠΑΝΤΟΥ.

Το ξέρετε ότι υπάρχουν μαθητές που δεν ξέρουν καν την ύπαρξη πεδίου με Χημεία στην Τεχνολογική;

Πόσοι μαθητές πανελλαδικά έχουν επιλέξει αυτό το πεδίο;

Ε σε λίγο καιρό το ίδιο θα γίνει και εδώ.Και εμείς οι ίδιοι θα το ξεχάσουμε το Χημεία ή Πληροφορική θα είναι επισήμως ΜΟΝΟ Πληροφορική.

Και ναταν μόνο αυτό;

Στο παλιό σύστημα μπορούσε ο μαθητής να πιάσει και ένα Πολυτεχνείο απο θετική.Τώρα πια μόνο σχολές Υγείας.Ποιός θα πάρει το ρίσκο αν δεν είναι πορωμένος να γίνει Γιατρός;

Και ναταν μόνο αυτό;

Η καημένη η Χημεία έφυγε και απο την Β κατεύθυνσης οπότε οι γνώσεις των μαθητών σε Χημεία μηδενίζονται.

Όσο για τη δυσκολία στην Τριτιβάθμια;

Ωχ καημένε πτυχίο θα πάρουμε όλοι…..

Απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος στις 24 Νοέμβριος 2014 στις 12:45

Απόσπασμα από ένα ενδιαφέρον άρθρο της δημοσιογράφου Μάχης Νικολάρα (τα bold είναι της ίδιας ενώ οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου):

«…Το εξεταστικό σύστημα του Νέου Λυκείου περιορίζει ασφυκτικά τις διεξόδους που έχει ένας υποψήφιος προς στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το σύνολο των σχολών και των τμημάτων έχει κατατμηθεί σε ομάδες που ανήκουν σε κάθε ένα από τα Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης. Όσο περισσότερα τα Πεδία, τόσο λιγότερες οι σχολές που αντιστοιχούν στο καθένα αφού δεν επικοινωνούν. Ο υπουργός τα αυξάνει τώρα από 5 σε 6, χωρίζοντας στα δύο τις Θετικές Επιστήμες, με την είσοδο της Πληροφορικής εναλλακτικά με τη Χημεία. Για πρώτη φορά ένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να δηλώσει όλες τις σχολές του Πολυτεχνείου! Κάποιες απαιτούν Χημεία και άλλες Πληροφορική. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή, όχι μόνο δεν επενέβη, έως τώρα, διορθωτικά στην τεράστια αστοχία του συστήματος που κληρονόμησε αλλά ενισχύει τη δυσλειτουργία. Γιατί; Μα φυσικά γιατί εκτιμά ότι όταν θα σκάσει η βόμβα, του χρόνου, δεν θα είναι ο ίδιος Υπουργός. Γιατί λοιπόν να προχωρήσει σε ρυθμίσεις που θα δυσαρεστήσουν κάποιους τώρα;…»

http://www.huffingtonpost.gr/mahi-nikolara/-_175_b_6186062.html?utm

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 24 Νοέμβριος 2014 στις 14:52

… ο κόσμος το’χει τούμπανο !!!

Οποιοι βασίζονται στο Λοβερ και στις τακτικές του, θα πρέπει να κοιμούνται ανήσυχοι.

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 24 Νοέμβριος 2014 στις 22:56

Επιστολη προς τον Υπουργό 35 προεδρων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.

»  .. η Επιστήμη της Χημείας είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας του ενεργού πολίτη, αλλά είναι απολύτως αναγκαία τόσο ως τρόπος σκέψης, όσο και ως γνωστικό υπόβαθρο για την περαιτέρω μελέτη των Θετικών και των Τεχνολογικών Επιστημών…  »

» .. Η διάζευξη μεταξύ της εξέτασης της Επιστήμης της Χημείας και της εξέτασης της Επιστήμης των Υπολογιστών, η οποία προωθείται με την αναφερόμενη τροπολογία,  θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην περιθωριοποίηση, έως και την εξαφάνιση του μαθήματος της Χημείας από το Λύκειο, όπως προκύπτει με βάση την υπάρχουσα εμπειρία από τη δυνατότητα εισαγωγής μέσω της  Τεχνολογικής κατεύθυνσης…»

Υπογραφουν 35 προεδροι τμηματων:

Γ. Κόκοτος, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, ΕΚΠΑ

Μαρία-Ελένη Λέκκα, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Σταμάτης Αγγελόπουλος, Πρόεδρος, Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Ανδρέας Γιαννακουδάκης, Μέλος του Συμβουλίου Ιδρύματος, ΑΠΘ

Α. Καλοκαιρινός, Αναπληρωτής Πρύτανης, ΕΚΠΑ

Ευστράτιος Καμίτσος, Διευθυντής Ινστιτούτου Θεωρητικής και Φυσικής Χημείας, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Μαρία Κανακίδου, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Μαρία Κανελλάκη, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, Πανεπιστήμιο Πατρών

Μιχαήλ Καρακασίδης, Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Επιστήμης Υλικών,  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Χαράλαμπος Κασίμης, Αναπληρωτής Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Μ. Καψοκεφάλου, Αναπληρωτής Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Σ. Κίντζιος, Κοσμήτορας, Σχολή Τροφίμων, Βιοτεχνολογίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αλέξανδρος Κουλούρης, Πρόεδρος, Τμήμα Τεχνολόγων Τροφίμων, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Κωνσταντίνος Κώτσης, Πρόεδρος του Τμήματος Παιδαγωγικής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Σταύρος Λαλάς, Πρόεδρος του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων (Καρδίτσα) της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, ΑΤΕΙ Θεσσαλίας

Αθανάσιος Μητρόπουλος, Πρόεδρος ΑΤΕΙ Αν. Μακεδονίας και Θράκης

Μιχάλης Μπρατάκος, Πρόεδρος ΑΤΕΙ Αθήνας

Δημήτριος Νούτσος, Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Χρήστος Παναγιωτίδης, Πρόεδρος του Τμήματος Φαρμακευτικής, ΑΠΘ

Αθανάσιος Παπαδόπουλος, Πρόεδρος, Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Γεώργιος Παπαδούλης, Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επαμεινώνδας Παπλωματάς, Αναπληρωτής Πρύτανης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αχιλλέας Παπουτσής, Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας, ΑΠΘ

Μηνάς Πασχόπουλος, Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Αλέξανδρος Πίντζας, Διευθυντής Ινστιτούτου Βιολογίας, Φαρμακευτικής Χημείας και Βιοτεχνολογίας, Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών

Ιωάννης Ρίζος, Πρόεδρος του Τμήματος Φυσικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Διαμάντης Σίδερης, Πρόεδρος του Τμήματος Βιολογίας, ΕΚΠΑ.

Λ. Σκαλτσούνης, Πρόεδρος του Τμήματος Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ

Ευριπίδης Στεφάνου, Πρύτανης Πανεπιστημίου Κρήτης

Π. Ταραντίλης, Αναπληρωτής Πρόεδρος, Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής Ανθρώπου, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Θεώνη Τράγκα, Πρόεδρος του Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ε. Τσακαλίδου, Αναπληρώτρια Πρόεδρος του Συμβουλίου Ιδρύματος,  Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Γιάννης Τσάκνης,  Διευθυντής του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, ΤΕΙ Αθήνας

Γρηγόριος Τσόκας, Πρόεδρος του Τμήματος Γεωλογίας, ΑΠΘ

Δήμητρα Χελά, Πρόεδρος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Πανεπιστήμιο Πατρών

Κωνσταντίνος Χρυσάφης, Πρόεδρος του Τμήματος Φυσικής, ΑΠΘ

αναλυτικά,

εδώ

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 26 Νοέμβριος 2014 στις 1:56

Τοποθέτηση του κ. Κωνσταντόπουλου στην ολομέλεια της βουλής (25/11) υπερ της Χημειας:

«τον νομο Αρβανιτοπουλου τον ψηφίσαμε εμεις εδω μέσα»

«η τροπολογία θελει νομοτεχνική βελτίωσηνα βγει το διαζευτικό ή»

«θεωρω αδιανοητο τον 21ο αιωνα επιστημονας των Θετικων και Τεχνολογικων Επιστημων να μην εχει στοιχειωδη γνωση Χημειας»

«στην πραξη οι ωρες της Χημειας θα γινουν οπως με την Τεχνολογικη Ι και ΙΙ, δηλαδη πολυ λιγες»

«για την συγκεκριμενη τροπολογία εχω τις ενστασεις μου»

αναλυτικά δειτε

εδώ

https://www.youtube.com/watch?v=0HOlTLRAlGo&feature=youtu.be

(μετα το 3.40)

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 26 Νοέμβριος 2014 στις 10:41

… ελπίζω να μην υπάρξει αλα καρτ εφαρμογή των νόμων. Για τις σχολές Πληροφορικής αποφασίζει ο Λοβερδος … για τις υπολοιπες η ΑΔΙΠ !!!!!

Κανονικά ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ πρέπει να αποφασίσει η ΑΔΙΠ. ( ακόμα και για τα Χημικά / Πληροφορικές )

Καμία σχολή με «ή» …. καμία «πίσω πόρτα»

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 26 Νοέμβριος 2014 στις 13:49

Αφαιρείται το διαζευκτικό « ή» από την τροπολογία για την Πληροφορική που καλούνται οι

υποψήφιοι να επιλέξουν Πληροφορική ή Χημεία,

ύστερα από παρέμβαση του Βουλευτή Γ. Κωνσταντόπουλου, στη Βουλή !

Η τροποποιημένη τροπολογία και η τοποθέτηση του κ. Κωνσταντόπουλου αναλυτικά:

εδώ

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 26 Νοέμβριος 2014 στις 16:43

Να δούμε πρώτα πως έχει διατυπωθεί η τροποποιημένη τροπολογία ?

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 26 Νοέμβριος 2014 στις 17:27

Η νομοτεχνική βελτίωση που θα καταθέσει ο υπουργός Παιδείας έχει ως εξής:
Στην παράγραφο 8, του άρθρου 2, στο τέλος της παραγράφου, μετά τη φράση «Τμήμα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις», προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια: «Για τμήματα της πληροφορικής εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η πληροφορική. Οι άλλες σχολές και τα τμήματα, για τις οποίες θα είναι εξεταζόμενο μάθημα η πληροφορική, θα ορίζονται με απόφαση της ΑΔΙΠ, η οποία θα εκδίδεται μέχρι την 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους. Η παραπάνω απόφαση της ΑΔΙΠ δημιουργεί δέσμια υποχρέωση στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την έκδοση της δικής του απόφασης».

Απάντηση από τον/την Πέτρος Μάλλιος στις 26 Νοέμβριος 2014 στις 23:10

Η θέση της Δημοκρατικής Αριστεράς για την τροπολογία (από το 10ο έως το 12ο λεπτό).

https://www.youtube.com/watch?v=jYGZ73hB2qw

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 27 Νοέμβριος 2014 στις 13:56

Συνάδελφοι, δεν πρέπει να υπάρχει εφυσηχασμός. Στους διαδρόμους της βουλής παίζονται ακόμη πολλά! Δείξτε με εμπρακτο τρόπο την στήριξη σας!

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 27 Νοέμβριος 2014 στις 23:09

Η τοποθέτηση του κ. Κουράκη (ΣΥΡΙΖΑ):

»  Όμως, κύριε Υπουργέ, αυτό έρχεστε και το κάνετε σε βάρος της Xημείας, την ίδια στιγμή που όλοι αναγνωρίζουμε ότι οι μεγάλες προκλήσεις της ανθρωπότητας σχετίζονται με τη διαχείριση των φυσικών πόρων, με τα περιβαλλοντικά ζητήματα, με την επάρκεια και την ασφάλεια των τροφίμων, με την ανάπτυξη και διαχείριση των υλικών και κυρίως νέων υλικών, με την ποιότητα και την ασφάλεια των φαρμάκων, με την έρευνα, με νέα προϊόντα, με τη μελέτη της μοριακής βάσης των ασθενειών.

Γνωρίζετε ότι πανθομολογούμενα και από τα πανεπιστημιακά τμήματα και διεθνώς η επιστήμη της χημείας είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας του ενεργού πολίτη και είναι απολύτως αναγκαία τόσο ως τρόπος σκέψης, όσο και ως γνωστικό υπόβαθρο. »

εδώ

Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 28 Νοέμβριος 2014 στις 23:07

Ανακοίνωση της ΕΕΧ:

»  .. Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) με πίστη στους Θεσμούς και στους Δασκάλους της Ανώτατης Εκπαίδευσης προσβλέπει στη δίκαιη γνωμοδότηση της ΑΔΙΠ και εκτιμά ότι η ψηφισθείσα τροπολογία, παρότι δεν είναι σύμφωνη με το πνεύμα του νόμου 4186/13 ο οποίος δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί, είναι μία συμβιβαστική λύση για την εξεύρεση της οποίας επικράτησαν τα επιχειρήματα, η λογική και ο Επιστημονικός τρόπος σκέψης έναντι των πυροτεχνημάτων που επεδίωκαν την πλήρη εξαφάνιση της Χημείας από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση… »

εδώ

Απάντηση από τον/την Παναγιώτης Αθανασόπουλος στις 29 Νοέμβριος 2014 στις 20:32

Απολαύστε το κι αφήστε τους άλλους να νομίζουν πως αυτός ο «παππούλης» μαγειρεύει. Α! κι αν τους αρέσουν τα χρώματα ας το κάνουν game σε κονσόλα. Προγραμματισμό ξέρουν:

 

Σχολιάστε