H «κρυφή κίνηση» … και η ελάχιστη ταχύτητα!

Σχόλιο από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 21 Μάιος 2015 στις 21:19

Ευχαριστώ Νεκτάριε για την αφιέρωση!

Μία ακόμη ωραία άσκηση και στοχευμένη!

Αν κατανόησαν οι μαθητές σου όλες τις ασκήσεις της σειράς  1 – 6 (αν δεν κάνω λάθος) δεν θα χουν κανένα πρόβλημα στις εξετάσεις!

 

Υ.Γ. Μια που μας καλόμαθες περιμένουμε και ανάλογη συνέχεια!

Σχόλιο από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς στις 21 Μάιος 2015 στις 21:30

Κάναμε και άλλες σήμερα. όταν βρω χρόνο, προφανώς και θα τις ετοιμάσω, αφού σας καλομαθαίνω όπως λες. Χαίρομαι για τη θετική σου ανταπόκριση επί των θεμάτων μου.

5828d1b228955-bpfullΣχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 21 Μάιος 2015 στις 21:41

Ευχαριστώ για την αφιέρωση Νεκτάριε

Πολύ καλές ασκήσεις

(έχει δημοσιεύσει, παλιότερα, παρόμοιες και ο Διονύσης ο Μάργαρης)

θα ήταν χρήσιμο, πάντως, στο ίδιο διάγραμμα να φαίνονται η F η T και η ΣF

Σχόλιο από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς στις 21 Μάιος 2015 στις 23:04

Σε ευχαριστώ Βαγγέλη. Ουσιαστικά στα σχήματα επέλεξα και έφτιαξα τις δυνάμεις της τριβής και της δύναμης F με διαφορετικό μήκος, προκειμένου να φαίνεται ποια είναι μεγαλύτερη (και κατά συνέπεια προς τα που είναι η ΣF).

 

Σχόλιο από τον/την ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ στις 22 Μάιος 2015 στις 0:15

Καλησπέρα Νεκτάριε.

Ευχαριστώ για την αφιέρωση.

 

Πολύ όμορφη και αυτή η περίπτωση.

Νομίζω ότι η Α Λυκείου είναι η πιο σημαντική τάξη για τη Φυσική. Νομίζω όμως ότι δυστυχώς δεν της δίνουμε την προσοχή που θα έπρεπε…

Σχόλιο από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς στις 22 Μάιος 2015 στις 6:39

Καλημέρα Χρήστο. Έχεις απόλυτο δίκιο. Η φυσική στην Ά λυκείου είναι η ομορφότερη και ουσιαστικότερη φυσική με πολύ σημαντικές προεκτάσεις. Δυστυχώς οι δύο ώρες εβδομαδιαίως, δεν φτάνουν για να εμβαθύνεις στην ύλη, σχεδόν καλά καλά δεν φτάνουν για να βγάλεις την ύλη. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για μια ακόμη φορά.

fc47f89b149f9409123ebc3e9caaf7bbΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 22 Μάιος 2015 στις 9:27

Καλημέρα Νεκτάριε.

Σε ευχαριστώ και γω για την αφιέρωση, αλλά κυρίως σε ευχαριστώ για  το μοίρασμα της δουλειάς σου με όλους μας.

Η άποψή μου; Η Α΄ Λυκείου, είναι η μοναδική τάξη που μπορείς να κάνεις ουσιαστικό μάθημα Φυσικής στο Λύκειο! Και είναι μεγάλο δυστύχημα, ότι μειώθηκαν οι ώρες από 3 σε 2, με ταυτόχρονη προσπάθεια να κατέβει, όσο γίνεται, το επίπεδο, οπότε ασκήσεις όπως η παραπάνω, που πραγματικά διδάσκουν Φυσική, να θεωρούνται ακρότητες…

Φαίνεται ότι για τους σχεδιαστές της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι αρκετό να μάθει ο μαθητής δυο εξισώσεις και να μπορεί να τις διαιρεί κατά μέλη, αλλά ακόμη και θεωρείται αρκετό και χωρίς πρόβλημα, το να κάνει αριθμητική αντικατάσταση, γιατί αλλιώς δεν μπορεί να επιλύσει σύστημα δύο εξισώσεων.

Τυπικά, ας πούμε να μάθει ότι Τ=μmg και ας το εφαρμόζει παντού, αφού έτσι είναι…

Σχόλιο από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς στις 22 Μάιος 2015 στις 11:05

Καλημέρα Διονύση.

Αποφάσισα και εγώ να προσφέρω στο δίκτυο ορμώμενος από την τεράστια δουλειά και έργο που έχεις προσφέρει εσύ σε όλα τα επίπεδα αλλά και όλοι οι υπόλοιποι εκλεκτοί συνάδελφοι, που θα αδικήσω κάποιους αν αρχίσω να κάνω ονομαστική αναφορά. Όσο μου το επιτρέπει ο χρόνος μου θα προσφέρω όπως και όσο μπορώ.

Τώρα, με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο η άποψη που εκφράζεις. Μακάρι κάποια στιγμή ο σχεδιασμός ωρών για τη Φυσική της Α΄ Λυκείου να αλλάξει και να μας επιτρέψει να διδάξουμε την ουσιαστική ΦΥΣΙΚΗ, γιατί κάποια στιγμή στην Γ΄ Λυκείου αρχίσουμε να ζητάμε παπάδες χωρίς να μπορούμε αυτό να το υποστηρίξουμε από νωρίς.

Υ.Γ. Να συμπληρώσω ότι η μετάβαση από τη Φυσική της Γ΄ γυμνασίου στη Φυσική της Α΄ Λυκείου αποτελεί πολιτισμικό σοκ για τα παιδιά. Από την διατύπωση (παπαγαλία) του νόμου του Coulomb (γιατί οι ασκήσεις «απαγορεύονται» άντε μέχρι αντικατάσταση σε έναν τύπο) ζητάμε ξαφνικά από τα παιδιά να ξέρουν να μελετούν, να ερμηνεύουν διαγράμματα, να κάνουν επίλυση τύπων και να συνθέτουν σκέψεις για να λύσουν ένα πρόβλημα.

 Σχόλιο από τον/την Γιάννης Μπατσαούρας στις 22 Μάιος 2015 στις 12:46

Νεκτάριε Συγχαρητήρια κι από μένα για την πολύ όμορφη άσκηση σου.

Σχόλιο από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς στις 22 Μάιος 2015 στις 13:23

Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη. Αν δεν κάνω λάθος πρέπει να είμαστε και συντοπίτες (Περιστέρι).

 

5828d1b228955-bpfullΣχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 22 Μάιος 2015 στις 14:15

…καλά, Νεκτάριε,

υπάρχουν και άλλοι «κοντοχωριανοί»,

που μάλιστα έχουν έλθει και στο Σχολείο σου,

παρουσιάζοντας τις «Ταλαντώσεις» της Β΄ Γενικής σε ημερίδα Φυσικής

και «το επάγγελμα του Φυσικού» σε ημερίδα Εβδομάδας Επαγγελμάτων

Σχόλιο από τον/την Κωστας Ψυλακος στις 22 Μάιος 2015 στις 17:49

Νεκταριε Χαιρετω !

Ομορφες οι ασκησεις σου για την Α λυκειου . Μια σιγουρα πολυ σημαντικη ταξη για την Φυσικη, μιας και σε αυτην την ταξη ερχεται σε επαφη ο μαθητης με ολες τις βασικες εννοιες . Μια ταξη που για αρκετα χρονια δεν τύγχανε της προσοχης που θα της επρεπε ! Αλλαξαν τα πραγματα με την τραπεζα θεματων !!! (Ενα απο τα καλα της τραπεζας)

Στο παρακατω link την λυνω με εναν γενικοτερο τροπο και τελικα δειχνω οτι οι ρυμθμοι με τους οποιους η συνισταμενη των δυναμεων στον αξονα χ προσφερουν ενεργεια ειναι αντιθετοι σε θεσεις που ισαπεχουν απο την θεση που αντιστοιχεί  στην ελαχιστοποίηση της ταχύτητας  .

http://1drv.ms/1SnSvxW

Σχόλιο από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 22 Μάιος 2015 στις 21:50

Ελπίζοντας πως οι απουσίες μου δεν ξεπέρασαν το όριο,

επανήλθα και »βολτάροντας» στης νησίδας τα δρώμενα

είδα πως και εγώ είμαι στους »τιμώμενους» και ευχαριστώ.

Ωραίες οι δίδυμες και μακάρι οι μικροί του λυκείου να μάθουν

να σκέφτονται ,για να μπορούν να παλεύουν και με τέτοια θέματα…

Καλό βράδυ

Σχόλιο από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς στις 22 Μάιος 2015 στις 22:46

Καλησπέρα Βαγγέλη, Κώστα και Παντελή.

Βαγγέλη, είμαι σίγουρος ότι έχουμε συναντηθεί… Δυστυχώς στις ημερίδες επαγγελματικού προσανατολισμού είμαι απών, ελέω μαθημάτων στη Γ΄Λυκείου. Για την παρουσίαση που είχες κάνει, δεν θυμάμαι αλήθεια πριν από πόσο καιρό ήταν (επι εποχής πολλαπλού βιβλίου;;;; Τότε δεν ήμουν ακόμη στο σχολείο). Χαίρομαι ιδιαίτερα (δεν το ήξερα) ότι είσαι συντοπίτης.

Κώστα, τώρα τι να πώ! Εξαιρετική αντιμετώπιση του θέματος… το προχώρησες ένα επίπεδο παραπέρα και σε ευχαριστώ.

Παντελή, σε ευχαριστώ και μακάρι, όπως το είπες, οι μικροί να μάθουν να σκέφτονται γιατί τις περισσότερες φορές λένε: Κύριε ποιον τύπο πρέπει να πάρω;

5828d1b228955-bpfullΣχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 22 Μάιος 2015 στις 23:16

Νεκτάριε στις 24/04/04,

ως μέλος της συγγραφικής ομάδας,

στην αίθουσα εκδηλώσεων της Σχολής Αυγουλέα-Λιναρδάτου

Σχόλιο από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 22 Μάιος 2015 στις 23:27

«Κύριε ποιον τύπο πρέπει να πάρω;»

 

Και όταν πρόκειται για Θ.Μ.Κ.Ε.

ποιο είναι μηδέν το τελικό ή το αρχικό;

Σχόλιο από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς στις 22 Μάιος 2015 στις 23:29

Οφείλω να σου πω ότι δεν θυμάμαι αν ήμουν παρόν (μην με μαλώσεις!!). Το σίγουρο είναι ότι τότε δίδασκα στο Γυμνάσιο (3 χρόνια στο σχολείο) με αρκετές υποχρεώσεις και ίσως να μην είχα παραβρεθεί (δεν αποτελεί βέβαια δικαιολογία αυτό!). Πάντως το πρόσωπό σου μου είναι πολύ οικείο και σίγουρα κάπου έχουμε συναντηθεί.

Σχόλιο από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς στις 22 Μάιος 2015 στις 23:37

Και όταν Βασίλη επίσης κάνεις Α.Δ.Μ.Ε….

πρέπει υποχρεωτικά κάποιος από τους τέσσερις όρους να εξαφανιστεί!

fc47f89b149f9409123ebc3e9caaf7bbΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Μάιος 2015 στις 8:46

Καλημέρα συνάδελφοι.

Θα συμφωνήσω με τη διατύπωση του Βασίλη:

«»Κύριε ποιον τύπο πρέπει να πάρω;» και

ποιο είναι μηδέν το τελικό ή το αρχικό;»

Η τυπική αντιμετώπιση των προβλημάτων και η «προπόνηση» σε συγκεκριμένες φόρμες, ώστε να μπορούν να επιλύουν ένα πρόβλημα, χωρίς να καταλαβαίνουν, τι κάνουν, οδηγεί σε μια τέτοια πρακτική.

Νεκτάριε και στο Θ.Μ.Κ.Ε. και στην Α.Δ.Μ.Ε. μπορεί να μην υπάρχει κάποιο μέγεθος μηδενικής τιμής. Δυο εξισώσεις είναι και οι τιμές μπορεί να είναι οποιεσδήποτε, απλά εμπεριέχουν κάποιο άγνωστο…

 

Σχόλιο από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς στις 23 Μάιος 2015 στις 11:33

Καλημέρα Διονύση.

Μάλλον δεν διατύπωσα σωστά την σκέψη μου και με παρερμήνευσες.

Αυτό που ήθελα να πω (και το διατύπωσα με λάθος τρόπο), είναι ότι τα παιδιά εντός τάξης, όταν πας να εφαρμόσεις την Α.Δ.Μ.Ε. (όπως αντίστοιχα σωστά είπε ο Βασίλης και το Θ.Μ.Κ.Ε.) ρωτούν λανθασμένα: Κύριε ποιος από τους τέσσερις όρους είναι μηδέν;; (προφανώς δεν είναι υποχρεωτικό να είναι μηδέν κάποιος από αυτούς!!!).

Δυστυχώς η ψυχρή χρήση των τύπων δεν οδηγεί σε ΦΥΣΙΚΗ σκέψη αλλά σε ξερή αντιμετώπιση της άσκησης. Αλήθεια πόσες φορές δεν έχουμε δει στην Α’ Λυκείου απάντηση σε γραπτά για το συντελεστή τριβής μ = 100;; Και αντί να πουν δεν είναι σωστό αυτό το αποτέλεσμα, λένε: A’ ωραία βγήκε και στρογγυλό νούμερο.

Σε αυτό συμφωνούμε όλοι νομίζω!

1 thoughts on “H «κρυφή κίνηση» … και η ελάχιστη ταχύτητα!

  1. Παράθεμα: H «κρυφή κίνηση» … και η ελάχιστη ταχύτητα! | Υλικό Φυσικής - Χημείας

Σχολιάστε