Φάσματα.

Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 29 Μάρτιος 2015 στις 18:40

Μια φορά κι ένα καιρό που προσπαθούσα

να αξιοποιήσω το προβολέα στο Ε.Φ.Ε.

έφτιαχνα και καμιά παρουσίαση

Κατασκευή πριν 10+έτη .

1 Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 29 Μάρτιος 2015 στις 19:01

Καλησπέρα φίλε μου Παντελή

Το ξέρεις το τραγούδι

» Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια …μόνο τρόπο να κοιτάνε»

Μια ζωή θα μας συνοδεύουν οι εικόνες της σχολικής τάξης

και θα χαμογελάμε μελαγχολικά …κοιτάζοντας το βέλος του χρόνου

να κάνει ταλάντωση …στην σκέψη μας.

Να’σαι καλά φίλε

1351501905_visualspectrum_777525

 

Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 29 Μάρτιος 2015 στις 19:36

Καλησπέρα Γιάννη.

Φτωχή η παρουσίασή μου για το σπουδαίο θέμα,

‘’πλούτισε’’με την όμορφη φασματική εικόνα

και το λόγο σου φίλε.

Είναι γεγονός πως αναθυμούμαι όμορφες στιγμές,

τις ξαναζώ με τα παιδιά και αισθάνομαι να γεμίζει

τη ψυχή μου  ικανοποίηση για τη σχέση μου  μ’αυτά

και η διάθλαση στην υγρασία των ματιών μου όμορφα

κρατεί τα στιγμιότυπα .

Καλό βράδυ φίλε

 

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάρτιος 2015 στις 20:22

Παντελή και Γιάννη καλησπέρα.

Μήπως φταίει η μελαγχολική «χειμωνιάτικη» μέρα και μας έπιασαν οι …αναμνήσεις.

Τα φάσματα. Το σπουδαιότερο μέρος της μελέτης του φωτός, δυστυχώς εκτός ύλης.

Καλά κάνεις Παντελή και το αναδεικνύεις.

Σε ευχαριστούμε.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae2 Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 29 Μάρτιος 2015 στις 20:29

Παντελή συμφωνώ.

Απαραίτητη η παρουσίαση τους.

Δυστυχώς δεν φαίνεται τα σχολεία να προλαβαίνουν,

να παρουσιάσουν ένα τόσο όμορφο κεφάλαιο.

Πολύ καλά έκανες και πριν από 10+ χρόνια ;!

Συγχαρητήρια, είσαι πάντα μπροστά.

Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 29 Μάρτιος 2015 στις 20:34

Ο Γιάννης, Διονύση είναι πηγή που αναβλύζει συναίσθημα

είτε με το λόγο είτε με τις εικόνες του.

Μα είχα πάντα την απορία γιατί αυτή η πράσινη σελίδα να είναι εκτός..;

Διονύση ευχαριστώ

και με την ευκαιρία …οι απαντήσεις στο Bohr φάνηκαν.

Κώστα ευχαριστώ να’σαι καλά ,αλλά είπα είναι φτωχή ίσως να εμπλουτισθεί…

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάρτιος 2015 στις 21:04

Όσο γι’ αυτό που λες για το Γιάννη, Παντελή, έχεις απόλυτο δίκιο.

Ό,τι και να πούμε, λίγο θα είναι…

Εικόνα προφίλ του/της Βαγγέλης Κουντούρης     Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 29 Μάρτιος 2015 στις 21:18

καλησπέρα σε όλους

«φαγώθηκαν» δηλαδή και τα φάσματα;

«στον καιρό μου» υπήρχε και υποχρεωτική εργαστηριακή άσκηση…

3-h2

(για όσους ενδιαφέρονται:

http://ekountouris.blogspot.gr/2012/02/blog-post_07.html)

Απάντηση από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 29 Μάρτιος 2015 στις 21:27

Παντελή καλησπέρα!

Πολύ όμορφη παρουσίαση.

Τώρα όσον αφορά γιατί είναι εκτός, την ίδια απορία έχω και γω, ίσα ίσα που τα οπτικά φαινόμενα είναι τα άμεσα αντιληπτα από κάθε αθητή αφού είναι κάτι που το βλέπει καθημερινά.

Κρίμα που έχουν υποβαθμιστεί τόσο, στο λύκειο αλλά και στο γυμνάσιο.

Ειδικά, φάσματα, γεωμετρική οπτική, κάτοπτρα είδωλα από λεπτούς φακούς, οπτικά όργανα, βλάβες του οφθαλμού, κρίμα να ην τα διδάσκονται όλοι…

1 Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 29 Μάρτιος 2015 στις 21:31

Καλησπέρα Παντελή ..καλησπέρα Διονύση

καλησπέρα σε όλους

Σας ευχαριστώ φίλοι μου…αλλά την ίδια ευαισθησία και συναίσθημα παίρνω και από εσάς.

Μια αφιέρωση στους φίλους

» Συναίσθημα είναι η ζωή οργανωμένη σύμφωνα με τα όνειρά μας».

Jean-François Somain, 1943-, Γαλλοκαναδός συγγραφέας

sky

Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 29 Μάρτιος 2015 στις 21:34

Καλησπέρα Βαγγέλη.

Όχι ακριβώς (μη παρεξηγηθούμε)

απλά το αστείο είναι πως στο 2ο κεφ. πριν το Bohr

θίγονται εν μέρει ενώ στο 1ο που τα έχει ποιο αναλυτικά

παραλείπονται …γιατί είναι σε πράσινη σελίδα !

Μα ναι έκανα κι εγώ την εργαστηριακή άσκηση που αναφέρεις

με τις προβληματικές λυχνίες και τροφοδοτικά.

Πρόλαβα …ευχαριστώ Βασίλη

Γιάννη μας ανεβάζεις στα νέφαλα!

Πάμε να δούμε την Εθνική υπό τον δηλώσαντα »πυροσβέστη» Μαρκαριάν…

1 Απάντηση από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας στις 30 Μάρτιος 2015 στις 21:31

Η νησίδα ylikonet δεν περιορίζεται στο πλαίσιο του ισχύοντος Προγράμματος Σπουδών αλλά ανοίγει και παράθυρα στο μέλλον. Και κάνει πολύ καλά.

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ να ανακρίνουν το φως κι εκείνο να ομολογεί τη χημική σύσταση της ουσίας από την οποία προέρχεται ή και της ουσίας που συνάντησε στο ταξίδι του προς τον φακό του φασματοσκοπίου είναι μια από τις μεγάλες κατακτήσεις της Επιστήμης, μια ανακάλυψη και εκείνοι που άρχισαν να πανηγυρίζουν δεν ήταν μόνο οι φυσικο. Ήταν, ίσως ακόμα περισσότεροι,  οι ΧΗΜΙΚΟΙ και οι ΑΣΤΡΟΝΟΜΟΙ. Οι χημικοί θα ανίχνευαν απίστευτα μικρές ποσότητες νατρίου σε μια ουσία επίτευγμα που ήταν αδύνατον να υλοποιηθεί διαφορετικά αλλά θα ανακάλυπταν και καινούρια στοιχεία, ενώ οι αστρονόμοι θα έδειχναν ότι στην καρδιά των άστρων υπάρχει σίδηρος. Λίγα μόλις χρόνια πριν υλοποιήσουν την ιδέα ο Kirchhoff με τον Bunsen, ένας από τους κορυφαίους στοχαστές της εποχής, ο Γάλλος θετικιστής August Comte θέλοντας να υποστηρίξει την εμπιστοσύνη στην Επιστήμη είχε αποφανθεί » Η Επιστήμη έτσι όπως εξελίσσεται θα δώσει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα εκτός ΒΕΒΑΙΑ από ένα : το ερώτημα «από τι είναι φτιαγμένα τα άστρα ;»

Όσο για τους φυσικούς . . . πόσοι άραγε από τους μαθητές μας  ξέρουν άραγε την απάντηση στο ερώτημα «σε ποιο άραγε ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ υλικό βασίστηκε η πρόταση του Niels Bohr για τη δομή του ατόμου του υδρογόνου ;»

Όλα αυτά – μαζί και τον Άγιο Γουσταύο τον Κίρχοφ-  οι συντάκτες των Προγραμμάτων τα αγνοούν ή τα υποτιμούν επί το επιεικέστερον. Ευτυχώς υπάρχουν οι Παντελεήμονες και τους το θυμίζουν

Παντελεήμοντα να σαι πάντα καλά.

ο Ανδρέας

 a1    Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 31 Μάρτιος 2015 στις 0:22

Παντελή συγχαρητήρια

Νομίζω πως  ( πριν 10+ χρόνια ως γείτονες εγγύτατοι ) θα ήθελα πολύ μια τέτοια παρουσίαση …

αλλά και τώρα θα βοηθήσει πολλούς .

Ευχαριστούμε.

Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 31 Μάρτιος 2015 στις 0:34

‘’Το φάντασμα του Λεονάρντο’’

χωρίς σκόνη πάνω του

κατέβηκε πάλι από το πέμπτο όροφο

της βιβλιοθήκης και με συνοδεύει

σ’αυτό το σχόλιο ,απάντηση σε σένα Ανδρέα μας.

«Τα χρώματα, ο Νεύτων και οι ρομαντικοί »

Αρχίζεις με τα ‘’μαύρα πορτοκάλια’’ στο μπαξέ της Άρτας,

(πόσο νοσταλγώ τα δέκα χρόνια που έζησα μαζί της), και

καταλήγεις με την ονομασία των χρωμάτων αριθμητικά στο φάσμα

κάτι που προσωπικά σε πειράζει γράφεις…

Σ’ευχαριστώ που μια απλή, πτωχή παρουσίαση

ήταν  αιτία να κουβεντιάζω με ‘’το φάντασμα του Λεονάρντο’’

και να μυρίζω μια παλιά μυρουδιά  26 χρόνων…

Να ‘σαι πάντα καλά Ανδρέα μας

Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 31 Μάρτιος 2015 στις 0:48

Δημήτρη τώρα σε είδα,…αυτά τα σχόλια

ξεπηδούν με τέτοιο τρόπο που αιφνιδιάζουν

τον ανύποπτο τέτοια ώρα …ευχάριστα!

Να’σαι καλά Δημήτρη.

00Απάντηση από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 3 Απρίλιος 2015 στις 6:47

Μπράβο Παντελή που αναδεικνύεις ..μυρωδιές Φυσικής μέσα από τα φάσματά σου, που ναι μεν είναι ..πτωχά, όπως τα αποκαλείς, αλλά έχουν τη δύναμη μέσα τους να δώσουν ερεθίσματα, και στους μαθητές και στους καθηγητές,κυρώς στη Β’, για να πουν τη χρησιμότητά τους, και ευκαιρία για κουβέντα μέσα στην τάξη..εκτός (ύλης)!!

1 thoughts on “Φάσματα.

  1. Παράθεμα: Φάσματα. | Υλικό Φυσικής - Χημείας

Σχολιάστε