Μια διδασκαλία μας με χρήση ΑΔΜΕ. Πώς και τι διδάσκουμε.”

moiΑπάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 14:03

Ούτε η πρώτη μου αρέσει Διονύση. Δεν είναι κακή.

Ούτε το σπανακόριζο είναι κακό αλλά δεν μου αρέσει.

Αγαπώ την διατήρηση της ολικής ενέργειας.

Το προσφερθέν έργο γίνεται μεταβολή κινητικής+μεταβολή δυναμικής+Θερμότητα (Τ.S)

moi Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 14:07

Διότι Διονύση αν είναι να σημειώνω δυνάμεις και να αναλύω τι την θέλω την ενέργεια.

Είμαι σαν την κυρία που έχουσα δύο πλυντήρια έστησε την σκάφη της και έπλυνε στο χέρι.

Αν το ΘουΜουΚουΕ ήταν καλό θα το χρησιμοποιούσε και ο Αλεξόπουλος.

Είμαι δογματικός και το απολαμβάνω κάποιες φορές.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 14:18

Καλά κάνεις και είσαι δογματικός και περί ορέξεως…

Το θέμα όμως δεν είναι αν θα εφαρμόσεις το Θ.Μ.Κ.Ε. (το οποίο καλώς ή κακώς έχει επιβληθεί τα τελευταία χρόνια…) ή τη διατήρηση της ενέργειας, με την μορφή που έδωσες, αλλά αν θα εφαρμόσεις την αρχή που λέει:

Κ+U=σταθερό.

Αν δηλαδή έχεις ένα σύστημα (σώμα, επίπεδο, Γη), το οποίο ΕΧΕΙ μια ορισμένη ποσότητα μηχανικής ενέργειας και η οποία μπορεί να μετατρέπεται από κινητική σε δυναμική ή έχεις ένα …. βαρέλι με τρύπα, που με μια ανοικτή βρύση, κατορθώνεις κάθε 1s το νερό στο εσωτερικό του να βρίσκεται στο ίδιο ύψος.

Και αν αυτή η κατάσταση είναι ίδια με το βαρέλι που περιέχει 120kg νερού, χωρίς ούτε να χάνει, ούτε να παίρνει…

moi Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 14:34

Εντάξει να σοβαρευτώ.

Η επίκληση της διατήρησης της μηχανικής ενέργειας είναι λανθασμένη τριβών υπαρχουσών.

Η απάντηση μηδενίζεται άσχετα με το συμπτωματικά σωστό αποτέλεσμα. Μόνο με πολύ καλή θέληση και μόνο σε ενδοσχολικές θα μπορούσαμε να δώσουμε 1 μόριο.

againmeΑπάντηση από τον/την Δημητρακοπουλος Μιχαλης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 15:04

Γιαννη σε καταλαβαινω αν κι εγω χρησιμοποιω σχεδον μονο το ΘΜΚΕ.

Διονυση υπαρχει ομως κι αλλος τροπος  τον οποιο τα τελευταια χρονια τον εχουμε βαλει στην παντα: Το ΘΜΜΕ Δηλαδη το Θεωρημα Μεταβολης Μηχανικης Ενεργειας  οταν αυτη δεν διατηρειται για καποιους λογους.

Σας στελνω απο ενα ομορφο (τοτε τυπωναν χειρογραφα απο ειδικους καλλιγραφους ) βιβλιο. Το σκαναρισμα δεν ειναι σπουδαιο διοτι το δεσιμο ειναι εμποδιο.  Η σελιδα ειναι απο τον πρωτο και μοναδικο τομο μηχανικης του Κ. Παπαιωαννου για τις Δεσμες βεβαιως…

file-1

moi Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 15:12

Όμως ο Διονύσης άλλο θέλει να δείξει.

Η σταθερότητα του πλάτους εξαναγκασμένης ταλάντωσης μας οδηγεί στην επίκληση της διατήρησης της ενέργειάς της. Πως θα δείξει ο Διονύσης ότι αυτό είναι λάθος και ως πρακτική και ως νοοτροπία;

Βρίσκει ένα διαφορετικό απλό παράδειγμα στο οποίο ένα εξωτερικό αίτιο αντισταθμίζει τις απώλειες.

Φυσικά δεν τον ενδιαφέρει αυτό.

Η αναλογία δείχνει τον κακό δρόμο που έχει ακολουθηθεί.

Οπότε ας μην σχολιάζουμε παρά σε συνδυασμό με την εξαναγκασμένη ταλάντωση.

againme Απάντηση από τον/την Δημητρακοπουλος Μιχαλης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 15:25

Εφοσον η διατηρηση σχετιζεται με το μονωμενο συστημα δεν μπορουμε να την χρησιμοποιησουμε στην εξαναγκασμενη ταλαντωση παρ’ οτι αριθμητικα μπορει αν στεκει.

121111 Απάντηση από τον/την Μανόλης Μαργαρίτης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 15:44

Διονύση  φυσικά τα ερωτήματά σου για τον β καθηγητή είναι ρητορικά , όμως

είναι και προσχηματικά ,όπως και όλη η ανάρτηση  .Με μεγάλη μαεστρία

και αριστοτεχνικούς ελιγμούς  🙂 θελεις να πας  αλλού! Ναι Διονύση  έχεις δικιο βουνό που έλεγε και η μάνα μου μόνο

που στην εξαναγκασμένη ταλάντωση ( ή κύματα αν θες) αυτές οι καταραμένες

αντίστοιχες συμπτωματικές τιμές σαν το 6,4 m εμφανίζονται κάθε τόσο και όπως οι σειρήνες στην Οδύσσεια  μας εξαπατούν κάνοντάς μας να νομιζουμε

ότι διατηρείται η ‘ενέργεια’ κάθε στιγμή.  Εύγε!

00 Απάντηση από τον/την ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ στις 20 Ιούνιος 2014 στις 20:30

Συνάδελφοι καλησπέρα. Μέσα από τα εύστοχα παραδείγματα του Διονύση όλοι έχουμε κατανοήσει ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε την Α.Δ.Μ.Ε στην εξαναγκασμένη ταλάντωση και σε συστήματα που εμφανίζονται μη συντηρητικές δυνάμεις.

Το ερώτημα είναι πώς θα διδάσκουμε  στα κύματα την παρακάτω ισότητα που εμφανίζεται σε σχεδόν όλα τα  βοηθήματα.

1/2Dy2 +1/2mu2=1/DA2 με D=mω2

Τι θα πούμε; Θα την ονομάσουμε Α.Δ.Ε;

1)      Σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο είναι ορθή γιατί τα σημεία του ελαστικού μέσου εκτελούν α.α.τ (για πόσα χρόνια ακόμη 😉

2)       Στην εξαναγκασμένη ταλάντωση (αν το διδάξουμε ) ισχύει όταν το σύστημα βρίσκεται σε κατάσταση συντονισμού.

3)      Η ισότητα ισχύει γιατί  καθώς διαδίδεται το κύμα οι εξισώσεις που περιγράφουν την απομάκρυνση και την ταχύτητα των σημείων του ελαστικού μέσου είναι y=Aημ(ωt-kx)  και υ=ωΑσυν(ωt-kx) .

Θα ήθελα την άποψη σας.

Ευχαριστώ

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 21:00

Συνάδελφοι καλησπέρα.

Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.

Γιάννη, κατάλαβες τελικά πού το πήγαινα, γιατί στην αρχή νόμισα, ότι είχαμε απόκλιση στόχων!

Μιχάλη, μια χαρά ήταν το θεώρημα μεταβολής της μηχανικής ενέργειας, αλλά να είμαστε καλά να το θυμόμαστε.

Μανόλη πολύ εύστοχο το σχόλιό σου. Αυτή η επανάληψη του 6,4m!!! μας παρασύρει και παίρνουμε και όρκο, ότι είναι  σωστό…

Δημήτρη, αυτές ακριβώς τις λογικές που έχουν «πλασάρει» διάφορα φροντιστηριακά βοηθήματα, προσπαθώ να αναδείξω, ότι είναι εσφαλμένα και πρέπει να αποκλειστούν από τη διδασκαλία μας.

Άλλωστε η ανάρτηση αυτή, έρχεται σαν συνέχεια ενός σχολίου, στο οποίο τοποθετήθηκα, όχι γενικά κατά, αλλά υπέρ μιας συγκεκριμένης διδακτικής πορείας, η οποία θα μας απαλλάξει από «διαστροφές» και προσεγγίσεις, που οδηγούν τους μαθητές μας σε λάθη, ενώ δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν, παρά μόνο μια θολή περιπτωσιακή αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων.

Η πρόταση:

«Διδάξτε με πολύ απλά λόγια κάποια βασικά πράγματα, και μη ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΕΙΤΕ  διαρκώς, μπορεί να γίνει η δουλειά σας ,χωρίς να έχετε τον κίνδυνο να …θεοποιηθείτε, με  τόσες σελίδες περιπτωσιολογιών. Μάθετέ τους τα βασικά πράγματα και δώστε τους χρόνο να σκεφθούν…. »

 

moiΑπάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 21:18

Πριν πολύ καιρό συζητούσαμε το θέμα της ενέργειας ταλάντωσης. Θερμός υποστηρικτής της υπήρξα και εγώ. Είχα κάνει πύραυλο τον φίλο μου τον Θρασύβουλο αλλά επέμενα. Το κακό με τους περισσότερους από εμάς (και με εμένα) είναι ότι δεχόμαστε οτιδήποτε αρκεί να λύνονται εύκολα προβλήματα. Όμως κάποια στιγμή ως ο Παύλος, καθ’ οδόν προς την Δαμασκό, ανέβλεψα.

Σε εμένα δεν μίλησε κάποια υπέρτατη δύναμη. Η αλληλεπίδραση έφερε αποτέλεσμα μιλώντας στη γλώσσα που καταλαβαίνω. Όσο έλυνε εύκολα προβλήματα. η ενέργεια ταλάντωσης, προθυμότατα την δεχόμουν αλλά όταν παρουσιάζεται το πρώτο πρόβλημα που η ψευδοενέργεια κακοποιεί αρχίζουν οι αμφιβολίες. Εξελίσσονται γρήγορα σε πεποίθηση την οποία θέλω να παρουσιάσω.

Οι συζητήσεις και στο υλικονέτ και στο βαθμολογικό Κέντρο με φίλους με κάνουν να γράψω σχετικά.

Λίγο χρόνο μοναχά παιδιά.

moiΑπάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 20 Ιούνιος 2014 στις 23:04

Σχετικά με την ενέργεια ταλάντωσης ΕΔΩ.

Απάντηση από τον/την Γεώργιος Μπανιάς στις 21 Ιούνιος 2014 στις 1:39

Γεια σας

παλι δεν θα με βρειτε απολυτα συμφωνο , με οσα διαβασα παραπανω

1. οπως ειπωθηκε και παραπανω ρητορικο το ερωτημα.

Δεν νομιζω οτι θα υπαρξει καθηγητης που θα εφαρμοσει ΑΔΜΕ ,

στην παραπανω ασκηση ,  ουτε καν επιμελης μαθητης , εφοσον  διδασκουμε ,

πριν την εφαρμογη της ΑΔΜΕ πρεπει να δικαιολογησεις οτι παραγουν εργο ,

μονο συντηρητικες δυναμεις.

2. για την περιπτωση που το ελυνε μαθητης , με τον Β τροπο ,θα επαιρνε αριστα με λιγο αλλαγμενη διατυπωση:

διατηρειται η μηχανικη ενεργεια για τις συγκεκριμενες θεσεις ,γιατι λογω της συντηρητικης δυναμης του βαρους μετατρεπεται κινητικη σε δυναμικη και λογω των μη συντηρητικων δυναμεων ,οση ενεργεια μεταβιβαζεται απο το αιτιο της δυναμης τοση αφαιρειται λογω τριβης και μετατρεπεται σε θερμοτητα .

Λεει διατηρειται η μηχανικη ενεργεια , αλλα στην ουσια εφαρμοζει ΑΔΕ
Ειναι σαν το Κπριν = Κμετα στην ελαστικη κρουση , που δεν ισχυει σε ολη της διαρκειας της κρουσης και ειναι εφαρμογη της ΑΔΜΕ και ακομη γενικοτερα της ΑΔΕ.

Διονυση , προφανως οταν ειδα το θεμα καταλαβα που το πηγαινες .

Δεν λεω να διδαξουμε λαθος φυσικη , απλα συμβιβαζομαι  με τις απλουστευσεις του σχολικου .

Επι τη ευκαιρια μπορουμε να σχολιασουμε και την φραση :

λογω τριβης μετατρεπεται ενεργεια σε θερμοτητα , που την χρησιμοποιω μιας και ετσι αναφερεται στα σχολικα βιβλια , αλλα ειναι λαθος με βαση τον ορισμο της θερμοτητας με μια πρωτη ματια.

Ή ο συγγραφεας του σχολικου εβλεπε πιο μακρια :  λογω τριβης εχουμε αυξηση εσωτερικης  ενεργειας των σωματων των τριβομενων επιφανειων και της θερμοκρασιας , αρα πιο μεγαλη θερμοκρασια απο το περιβαλλον και ετσι εμφανιζεται και θερμοτητα ;

Απάντηση από τον/την Γεώργιος Μπανιάς στις 21 Ιούνιος 2014 στις 2:00

Γιαννη ,δεν συμφωνω για το 1 μοριο

μπορει να επικαλειται ΑΔΜΕ , αλλα συνολικα με την ολη παρουσιαση εφαρμοζει ΑΔΕ ,

γιατι με αυτα που λεει , ξερει τι κανει καθε δυναμη μεσω του εργου της .

Θα εκοβα πολυ λιγο για λαθος διατυπωση .

Αν και κατα κανονα προτεινω ΘΜΚΕ , απο αυτο δεν φαινεται αν ο α μαθητης εχει κατανοησει τι γινεται ενεργειακα ή αν δουλευει παπαγαλια ,βασει των τυπων . Οπως κανουν πολλοι μαθητες , που εφαρμοζουν ΘΜΚΕ , αλλα αν τους ρωτησεις την εννοια του εργου της δυναμης F , στο προβλημα αυτο , δεν ξερουν να σου απαντησουν και σου γραφουν τον τυπο του εργου.
Κυριακόπουλος Γιάννης είπε:

Εντάξει να σοβαρευτώ.

Η επίκληση της διατήρησης της μηχανικής ενέργειας είναι λανθασμένη τριβών υπαρχουσών.

Η απάντηση μηδενίζεται άσχετα με το συμπτωματικά σωστό αποτέλεσμα. Μόνο με πολύ καλή θέληση και μόνο σε ενδοσχολικές θα μπορούσαμε να δώσουμε 1 μόριο.

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 21 Ιούνιος 2014 στις 8:18

Καλημέρα Γιώργο.

Προφανώς για μια ακόμη φορά διαφωνούμε.

Εγώ προσπαθώ να αναδείξω ένα συνεπή, σαφή, οριοθετημένο τρόπο διδασκαλίας, που χωρίς καμιά περιπτωσιακή αντιμετώπιση προβλημάτων, θα στήσει ένα ξεκάθαρο γνωσιακό οπλοστάσιο, που η γνώση του μαθητή θα πατάει γερά, θα τον αποτρέπει από λάθη, αλλά το κυριότερο θα είναι και ένα σύνολο γνώσεων, που θα πατάει σε βασικές αρχές και που δεν θα το ξεφορτώνεται εύκολα ο μαθητής, αποδεικνύοντας τη γύμνια του μόλις μπει στο πανεπιστήμιο.

Εσύ επιμένεις να προσπαθείς να βρεις δικαιολογίες και είσαι έτοιμος να αποδεχτείς οποιαδήποτε σχετική ματιά που θα πλησιάζει το σωστό.

Η δική μου ματιά, απευθύνεται στον συνάδελφο-δάσκαλο και προσπαθώ να πω ότι πρέπει να προσέξει την διδασκαλία του, να μην αφήνει ρωγμές, να μην διδάσκει οτιδήποτε κυκλοφορεί, αλλά η διδασκαλία του να στηρίζεται και να στηρίζει τις βασικές αρχές της επιστήμης μας.

Η δική σου θέση απευθύνεται στον συνάδελφο-βαθμολογητή για να του πεις ότι είναι υποχρεωμένος και είναι δίκαιο, ό,τι και να βρει σε ένα γραπτό, να το πάρει ως σωστό ή ως περίπου σωστό, αρκεί να μπορεί να ερμηνευτεί με κάποιον τρόπο ή κάπου αυτό να μπορούσε να υποστηρίζεται από το σχολικό βιβλίο.

Προσπαθώ μέρες τώρα δίνοντας κάποια παραδείγματα να εστιάσω στα λάθη που διδάσκουμε, στηριζόμενοι σε περιπτωσιακά σωστά αριθμητικά αποτελέσματα και «κολπάκια» που μαθαίνουμε στους μαθητές μας, για να γράψουν καλά στις εξετάσεις και παίρνω απαντήσεις που αναφέρονται σε δικαιολογήσεις περιπτωσιακών απαντήσεων σε ένα ερώτημα, που θα μπορούσε να το δει ο μαθητής κάτω από αυτήν ή εκείνη την οπτική γωνία.

Απάντηση από τον/την Γεώργιος Μπανιάς στις 21 Ιούνιος 2014 στις 11:25

Καλημερα Διονυση

μου φαινεται εχω παρεξηγηθει

σε καμια περιπτωση δεν λεω να διδαξουμε ΑΔΕΤ στην εξαναγκασμενη ,

αλλα οπως εντοπισες , δεν δεχομαι να το βαθμολογησουμε λαθος στα κυματα , μεχρι να αλλαξει το βιβλιο .

Τελος  συγχαρητηρια σε ολους εσας που το εντοπισατε και θελετε να αλλαξετε το βιβλιο προς το καλυτερο .