Μια ερώτηση υποψηφίου

 

52eda7bce533a67afd16dc3ddd07e1aaΑπάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 23 Απρίλιος 2013 στις 0:21

Μια πρώτη απάντηση χωρίς να το μελετήσω:

Το σύστημα είναι μεταβλητής ροπής αδρανείας και ομοιάζει με σύστημα μεταβλητής μάζας όπου η απωλλεσθείσα μάζα απορρίπτεται με μηδενική σχετική ταχύτητα….Συμπεραίνω

Μάλλον η στροφορμή σταθερή L=L΄

Βλέποντας ότι για r/2 θεωρεί δεδομένο Μ/4 , μάλλον θεωρεί τον κύλινδρο συμπαγή και ομογενή ( χωρίς την κυλινδρική κοιλότητα του ρολού υγείας;!). άρα Ι΄= Ι/8.

Άρα ω΄= 8ω ή υ΄/(0,5r)=8υ/r….υ΄=4υ.

Πιστεύω ότι πρέπει να αγνοήσουμε όχι μόνο την κοιλότητα αλλά και την επίδραση της πτώσης του κέντρου βάρους ( μείωση βαρυτικής δυναμικής Ενέργειας ) όπως και την αντίστοιχη αντίσταση του αέρα.

Κρίνω ότι δεν είναι θέμα αυτό τον καιρό για έναν υποψήφιο που ετοιμάζεται για εξετάσεις…Μάλλον αποπροσανατολίζουν  και αγχώνουν τέτοια θέματα.

Απάντηση από τον/την ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ στις 23 Απρίλιος 2013 στις 0:34

Συμφωνώ απόλυτα με το Δημήτρη. Είναι μια άσκηση που την είχα δώσει πέρσι και είχαμε συμφωνήσει όλοι ότι έχει αρκετά προβλήματα. (π.χ τελικά η ενεργεια τι γίνεται?)

Γενικά πιστεύω ότι οι μαθητές αυτή τη περίοδο δεν πρέπει να ασχολούνται με τέτοια θέματα.

Η λύση που είχα δώσει τότε είναι η παρακάτω

Καταγραφή1.PNGΑπάντηση από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 23 Απρίλιος 2013 στις 1:00

Μια παρατήρηση που είχα γράψει στην παλαιότερη ανάρτηση του Δημήτρη:

Η ταχύτητα του cm ΔΕΝ είναι παράλληλη με το δάπεδο κύλισης, με αποτέλεσμα τα υλικά σημεία να φθάνουν στο δάπεδο με ταχύτητα διάφορη του μηδενός και να έχουμε «πλαστική κρούση», κάτι που κάνει το θέμα περίπλοκο, αλλά είναι ώρα για ύπνο… 🙂

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 23 Απρίλιος 2013 στις 12:33

Καλησπέρα συνάδελφοι. Σας ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση.

Μόλις χθες βράδυ πήρα το μνμ, στο μυαλό μου ήρθε η περσινή συζήτηση και έψαξα να την βρω, αλλά ματαίως. Επειδή δε, «τα πήρα και στο κρανίο» με τα θέματα που απασχολούμε τους μαθητές, τέτοια εποχή. το έβαλα σαν ερώτημα. Η θέση μου; Το θέμα είναι απαράδεχτο για να το συζητάμε με μαθητές.

Η λύση που συνήθως δίνουμε, είναι αυτή που έδωσε ο Θανάσης παραπάνω (Θανάση σε ευχαριστώ για τα άμεσα αντανακλαστικά), αλλά νομίζω ότι η διατήρηση της μηχανικής ενέργειας παρουσιάζει στην περίπτωση αυτή σοβαρά προβλήματα.

Αν λοιπόν μας διαβάζει κανείς, ας αφήσει στην άκρη παρόμοια θέματα…

Απάντηση από τον/την Γιωργος Σαραμαντης στις 9 Μάιος 2013 στις 18:15

Είμαι και εγώ μαθητής και αναρωτιέμαι γιατί η πρώτη απάντηση δηλαδή με Αρχή Διατήρησης Στροφορμής     δεν είναι δυνατή λύση ? ΔL=0 => Ιαρχ ωαρχ=Ιτελ ωτελ => λ Μ (R^2) ωαρχ = λ Μ/4 (R^2)/4 ωτελ =>
ωαρχ=ωτελ/16
Ucm=R ωαρχ
Ucm’=R/2 ωτελ=8 R ωαρχ = 2Ucm ???
Συγγνώμη για την διατύπωση

2 thoughts on “Μια ερώτηση υποψηφίου

  1. Παράθεμα: Μια ερώτηση υποψηφίου | Υλικό Φυσικής - Χημείας

  2. Παράθεμα: Μια ερώτηση υποψηφίου | Υλικό Φυσικής - Χημείας

Σχολιάστε