Ωρολόγιο πρόγραμμα στο Λύκειο

1Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Παπασγουρίδης Θοδωρής στις 19 Σεπτέμβριος 2015 στις 23:44 στην κατηγορία Γενικά θέματα

Δουλεύοντας το πρόγραμμα στο σχολείο μου, μερικές παρατηρήσεις για τις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων στο «Νέο Λύκειο»

Φυσική  Α’ Λυκείου  2 ώρες

Φυσική Β’ Λυκείου   2 ώρες

Φυσική Γ’ Λυκείου   0 ώρες

 

Σύνολο Φυσικής Γενικής Παιδείας:  4 ώρες

 

Βιολογία Α’ Λυκείου  2 ώρες

Βιολογία Β’ Λυκείου  2 ώρες

Βιολογία Γ’ Λυκείου  2 ώρες

Σύνολο Βιολογίας Γενικής Παιδείας:  6 ώρες

 

Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου  3 ώρες

Πολιτική Παιδεία Β’ Λυκείου  2 ώρες

Ιστορία Κοινωνικών επιστημών Γ’ Λυκείου 1 ώρα

Σύνολο Γενικής Παιδείας:  6 ώρες

 

Σε ένα Λύκειο με 5 τμήματα σε κάθε τάξη, οι ώρες Γενικής Παιδείας είναι:

 

Φυσική:  10Α+10Β = 20 ώρες

 

Βιολογία: 10Α+10Β+10Γ = 30 ώρες

 

Κοινωνιολογία:  15Α+10Β+5Γ = 30 ώρες

 

Αναφέρομαι στα μαθήματα Γενικής Παιδείας διότι αυτά καθορίζουν τους στόχους  του εκπαιδευτικού προγράμματος

 

Νομίζω πως έτσι εξηγείται εύκολα ταπλεονάσματα και τα ελλείμματα  διδασκόντων που δημιουργήθηκαν

 

2 thoughts on “Ωρολόγιο πρόγραμμα στο Λύκειο

  1. Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 19 Σεπτέμβριος 2015 στις 23:53
    Καλησπέρα Θοδωρή.
    Ελπίζω να μην νιώθουν κάποιοι υπεύθυνοι περήφανοι…
    Υπάρχει ελπίδα να διορθωθεί η κατάσταση αυτή;

    1093887481-2.jpeg Απάντηση από τον/την Γρηγόρης Μαλάμης στις 20 Σεπτέμβριος 2015 στις 8:03
    Καλημέρα Θοδωρή
    Αυτό είναι το αποτέλεσμα της Ελληνικής συνεισφοράς στην «καινοτομία»
    Χωρίς να γνωρίζουμε τα βασικά πάμε στην ολιστική περιγραφή.
    Παγκόσμια πρωτοτυπία πρέπει να είναι δομή του προγράμματος γενικής παιδείας των σχολείων μας.
    Να σημειώσω επίσης ότι η Πολιτική Παιδεία ( και τα συναφή στο πρόγραμμα ) είναι το κάτω από το χαλί πέρασμα τριών μαθημάτων στη συσκευασία του ενός ( ΚΠΑ, Κοινωνιολογία, Οικονομία) στην οποία έχουμε την έκφραση της δημοκρατίας με απλή αναλογική συμμετοχή ( δύο κεφάλαια από κάθε μάθημα όπως ακριβώς αναφέρει το πρόγραμμα σπουδών).
    Που θα μας φτάσει αυτή η κατάσταση;
    Μάλλον εκεί που μας έφτασε η αρχαιοπληξία των προηγούμενων δεκαετιών ( για να εξαλείψουμε τη «Γλωσσική πενία» έλεγαν οι υπεύθυνοι ) και το φαινόμενο της γλωσσικής πενίας όχι μόνο δεν έχει εξαλειφθεί αλλά αντίθετα έχει ενταθεί.
    Για να το πώ και πιο ωμά: Ωραία η κληρονομιά που άφησε ο Αλαχιώτης στους συνεχιστές του Π.Ι.
    Υ.Γ. Από όλες τις φανταχτερές και πολυέξοδες εκδόσεις ( μελέτες ) του Π.Ι. παλιότερα και του ΙΕΠ τώρα έχει δεί κανείς κάτι στο σχολείο του; ( εκτός από ένα σχετικά πρόσφατο εξάτομο του Π.Ι. σχετικά με την αξιολόγηση ). Αλήθεια αυτές οι εκδόσεις ( μέσω ΕΣΠΑ οι περισσότερες ) σε ποιόν απευθύνονται ( εκτός της τσέπης των μελετητών );

    Απάντηση από τον/την Παπασγουρίδης Θοδωρής στις 20 Σεπτέμβριος 2015 στις 8:47
    Καλημέρα Διονύση, καλημέρα Γρηγόρη
    Είναι λυπηρό τουλάχιστον στην Α’ Λυκείου να ψάχνεις ώρες να συμπληρώσεις φυσική,
    γιατί το 2ωρο δε φτάνει ούτε για»ζήτω», όταν άλλες ειδικότητες δεν έχουν πώς να γεμίσουν
    τις ώρες τους…..
    Είναι λυπηρό τουλάχιστον οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικής πολιτικής να θεωρούν τη φυσική ως
    μάθημα «εξειδίκευσης» και να δίνουν στο πρόγραμμα γενικής παιδείας μόλις 4 ώρες σε
    όλο το Λύκειο….. Οι δικηγόροι και αρκετοί οικονομολόγοι της γενιάς αυτής θα έχουν
    διδαχθεί τη φυσική ως κάτι ασύνδετο με την καθημερινότητα της ζωής τους, ως κάτι που
    το χρειάζονται μόνο οι μηχανικοί και οι γιατροί….
    Να μην περιγράψω την αντίδραση μαθητών θετικού προσανατολισμού στη Γ’ Λυκείου,
    όταν λαμβάνοντας το πρόγραμμα, μάθαιναν ότι στις ώρες προσανατολισμού θα έχουν
    2 ώρες ΑΕΠΠ…..
    Και να ρωτήσω, απλά για να υπάρχει…..
    Τον Μάιο ποιος μαθητής θα διαβάζει μαθήματα γενικής παιδείας για τις απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις, όταν μια βδομάδα αργότερα θα ξεκινούν οι εισαγωγικές;;;;

    1093887481-2.jpeg Απάντηση από τον/την Γρηγόρης Μαλάμης στις 20 Σεπτέμβριος 2015 στις 9:22
    Θοδωρή καλημέρα
    Γράφεις «Τον Μάιο ποιος μαθητής θα διαβάζει μαθήματα γενικής παιδείας για τις απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις, όταν μια βδομάδα αργότερα θα ξεκινούν οι εισαγωγικές;;;;»
    το συνεχίζω : Τον Μάιο ποιος μαθητής κατάλαβε ότι εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας θα γράψει ενδοσχολικά και στα μαθήματα προσανατολισμού ( σε τρία από τα πέντε και σε ποια;) για να πάρει απολυτήριο;
    Ετσι οι 2 ώρες ΑΕΠΠ μάλλον μπήκαν σαν μάθημα κατεύθυνσης «για να υπάρχουν» ή για να πάρουν σίγουρα καλό απολυτήριο όλοι.

    Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 20 Σεπτέμβριος 2015 στις 9:42
    Καλημέρα στους πρωινούς! Γρηγόρη και Θοδωρή.
    Πέρα από το ότι η Φυσική, δηλαδή η διδασκαλία μιας βασικής επιστήμης που ασχολείται με τη γνώση του κόσμου μας, θεωρείται περιττή πολυτέλεια, νομίζω ότι κάποιος πρέπει να ασχοληθεί με ένα άλλο σημείο, που πρώτος επισήμανες εσύ Θοδωρή, όταν ανακοινώθηκε το πρόγραμμα.
    Μόνο όποιος δεν έχει διδάξει στο Λύκειο, δικαιούται να πιστεύει ότι οι μαθητές της Γ΄Λυκείου θα διαβάσουν και θα ασχοληθούν με τα μαθήματα που δεν θα δώσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
    Οπότε έχουμε ένα σχολείο, που πηγαίνουν οι μαθητές 30-32 ώρες τη βδομάδα, για να παρακολουθήσουν 8-12 ώρες μαθήματα που θα εξεταστούν και στη συνέχεια όλο το απόγευμα, θα τρέχουν στα φροντιστήρια για να μάθουν την ύλη που τους ενδιαφέρει…
    Ας το καταργήσουμε το Λύκειο κύριοι του ΥΠΕΠΘ:-)
    Το καταργείτε στην πράξη. Μην σπαταλάτε άσκοπα χρήματα. Έτσι θα επιτύχουν και οι δημοσιονομικοί στόχοι του μνημονίου…

    Καταγραφή1.PNG Απάντηση από τον/την Μπουλούμπασης Γρηγόρης στις 20 Σεπτέμβριος 2015 στις 13:21
    Καλησπέρα .
    Θοδωρή θα διαφωνήσω στο ότι το ερώτημα πρέπει απλά να υπάρχει.
    Χρειάζεται απάντηση άμεσα και νομίζω το υπουργείο προλαβαίνει.
    Με το προηγούμενο σύστημα αν τα παιδιά παρακολουθούσαν το μάθημα στο σχολείο και με λίγο διάβασμα μετά τις πανελλήνιες κάτι μάθαιναν και είχαν και οι καθηγητές απαιτήσεις, τώρα τι θα γίνει;
    ΥΓ
    Φυσικά ή «διαφωνία » μου δεν είναι κυριολεκτική. Το είπα για να τονίσω το θέμα και μπράβο που το ανέδειξες.

    Απάντηση από τον/την Προβοκάτορας Λαός στις 28 Σεπτέμβριος 2015 στις 10:39
    Καλημέρα,
    ενώ σας φαίνεται λογικό να έχουν 5 ώρες Ιστορία στην ομάδα Οικονομίας; Επιπροσθέτως, την Ιστορία δεν την επιλέγει στη θετική σχεδόν ούτε το 2% στα σχολεία.
    Γενικά, κάτι «βρωμάει» στο σύστημα αυτό..

  2. ▶ Απάντηση
    Permalink Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 28 Σεπτέμβριος 2015 στις 11:51
    Όχι αγαπητέ Λαέ. Ούτε αυτό είναι λογικό.
    Πριν από τη σύνταξη προγραμμάτων πρέπει να σχεδιαστεί το Λύκειο που χρειάζονται τα παιδιά.
    Όχι το Λύκειο που ζητούν οι ειδικότητες.

    ▶ Απάντηση
    Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 28 Σεπτέμβριος 2015 στις 11:57
    Φίλε «Λαέ»
    Έκανα αποδεκτή την έγγραφή σου στο δίκτυο, γράφοντάς σου όμως προσωπικό μήνυμα, με το οποίο σε καλούσα να δώσεις τα πραγματικά στοιχεία σου.
    Το θεωρείς λογικό να κάνουμε σοβαρή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων με έναν «Προβοκάτορα»;
    Δεν το έκανες μέχρι στιγμής και με υποχρεώνεις να το δημοσιοποιήσω.

Σχολιάστε