Διαγώνισμα σε όλη την ύλη στη ΦΥΣΙΚΗ Γ’ λυκείου.2016

a1Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 14 Απρίλιος 2016 στις 18:35

Πρόδρομε Συγχαρητήρια

Πολύ καλά θέματα για ΤΕΛΙΚΗ προετοιμασία ΜΑΘΗΤΩΝ.

και 2 ερωτήματα από δάσκαλο σε δάσκαλο.

1. στο Β1 θα απαντούσα

Υπό την επίδραση ίσων δυνάμεων τα στερεά ίσης μάζας (σανίδα και σφαίρα ) αποκτούν ταυτόχρονα  ισες επιταχύνσεις και άρα τείνουν να αποκτήσουν ( αν και δεν τονίζεις ότι βρίσκονται ακίνητα ) ίσες συνεχώς ταχύτητες . Άρα στο σημείο επαφής τους δεν παρουσιάζεται σχετική ταχύτητα και δεν θα αναπτυχθεί τριβή. Συνεπώς δεν υπάρχει ροπή που να περιστρέψει τη σφαίρα … Σωστή η 3η επιλογή.

έχει η απάντησή μου κάποιο κενό;

2. στην απάντηση του θέματος Β4

δεν βλέπω πως διακαιολογείται η πρώτη πρόταση: «Η πίεση στο εσωτερικό της οπής Ο1 είναι ρgh1,  όπου h1 η κατακόρυφη απόσταση της οπής από την οριζόντια επιφάνεια του νερού στο μέρος του καπακιού….»

Ασφαλώς υποθέτεις ότι η πίεση στην εσωτερική επιφάνεια του πώματος ( και ουχί καπακιού διότι τα υποκοριστικά της δημοτικκής στερούνται γενικής πτώσης που θα έλεγε και ο Βαγγέλης )είναι μηδέν. Αυτό όμως δεν είναι προφανές ούτε δεδομένο.

Είναι όμως δεδομένο της εκφώνησης σου ότι δεν παρατηρείται ροή όταν δημιουργούμε μόνο μια οπή Ο1 και άρα μπορείς να δικαιολογήσεις επαρκώς ένα μέρος της δεύτερης πρότασης : «… Έξω από την οπή Ο1 επικρατεί η ατμοσφαιρική πίεση Ρατμ., που είναι μεγαλύτερη της υδροστατικής …»  ΑΛΛΑ δεν μπορείς να ξέρεις αν αυτή είναι ρgh1, …

Και τέλος

για να είμαι ειλικρινής δεν θα σχολίαζα αν δεν εξέφραζες την προηγούμενη φορά παράπονο … διότι θεωρώ τα παραπάνω σχόλια δευτερεύουσας σημασίας -για να μην πω ότι είναι άνευ σημασίας- μέσα σε ένα τόσο πλούσιο επαναληπτικό διαγώνισμα προετοιμασίας των μαθητών σου για το … «μεγάλο τελετουργικό της δοκιμασίας ενηλικίωσης των Ελλήνων»*

(*Δκό μου )

a5Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 14 Απρίλιος 2016 στις 21:47

Καλησπέρα Πρόδρομε

Μέχρι και το Β θέμα διάβασα και το βρίσκω εξαιρετικό, αλλά θα επανέλθω «τ’ ασκέρου» (ρώτα τον Γιάννη Κυριακόπουλο να σου πει την ερμηνεία της έκφρασης).

00Σχόλιο από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 14 Απρίλιος 2016 στις 22:52

Αποστόλη σ’ευχαριστώ ,να’ σαι καλά.

Σαν το  θέμα Β1 έκανα παρόμοια στην τάξη, αυτό που είχα αναρτήσει Εδώ πέρυσι, οπότε θεωρώ ότι θα μπορούσαν να δούν ότι είναι το ίδιο σχεδόν.

Στο θέμα Γ έβαλα αρχική φάση σε στάσιμο κύμα, που νομίζω ότι είναι μέσα στα πλαίσια των εξετάσεων, μια και η αρχική φάση στασίμου με κοιλία στη θέση x=0 , είναι αντιμετωπίσιμη μέσω των ταλαντώσεων.Άλλωστε το στάσιμο κύμα δεν είναι κύμα, αλλά μια ταλάντωση του μέσου, δεν σε νοιάζει πότε παράχθηκε αυτό!

Το Δ θέμα είναι μια προέκταση του σχολικού βιβλίου με αριθμητικά δεδομένα, που , σαν Δ θέμα, πρέπει να έχει την απαραίτητη σύνθεση, για να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι!!

Ήλθαν 18 μαθητές από τους 26, σχετικά καλό ποσοστό. Θα το διορθώσω το Σαββατοκύριακο, και όπως κάνω πάντα , θα δημοσιεύσω τα στατιστικά.

Σχόλιο από τον/την Σαράμπαλης Κωνσταντίνος στις 14 Απρίλιος 2016 στις 22:53

Πρόδρομε, δυνατό διαγώνισμα. Προσωπικά ως κορυφαίο θέμα θα επέλεγα αβιάστως το Δ και για την Φυσική που περιέχει και το ότι η ιδέα προέρχεται από το σχολικό βιβλίο.

Στο Α1 3-4 «Ο λόγος δύο διαδοχικών μεγίστων απομακρύνσεων από τη θέση ισορροπίας…» είναι σταθερός» θα έβαζα το «και προς την ίδια κατεύθυνση» για να συμβαδίζει και με το βιβλίο

Στο Α4 δεν χρειάζεται το πάχος της πλάκας (περιττό δεδομένο)

Στο Α5.5 «Παρατηρητής που κινείται στη διεύθυνση που συνδέει δύο όμοιες ακίνητες ηχητικές πηγές, μπορεί να ακούσει διακροτήματα» μιας και το δίνεις ως σωστό μήπως πρέπει «ανάμεσα στις δύο πηγές», αν και βάζεις τη λέξη «μπορεί»

Στο Β1 θα το απαντούσα όπως ο Δημήτρης Ο Γκενές

Στο Β2 βρίσκω ότι με την εφαρμογή της δύναμης kA προς τα αριστερά (με ΘΕΕ) η ταχύτητα μηδενίζεται μετά από μετατόπιση χ προς τα δεξιά ίση με 0,1575Α από τη θέση Α/2 ή 0,6575 από την αρχική θέση ισορροπίας, οπότε αν συνεχιστεί η δράση της προσφέρει ενέργεια στο σύστημα;;;. Άρα, δεν πρόκειται να ισορροπήσει. Κάτι δεν καταλαβαίνω;

00Σχόλιο από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 14 Απρίλιος 2016 στις 23:39

Μήτσο σε ευχαριστώ για το σχολιασμό, αλλά και για τις παρατηρήσεις σου!

Αν βρώ καποια απάντηση σαν τη δική σου για το Β1, φυσικά και θα δώσω όλες τις μονάδες της αιτιολόγησης.

Οι μαθητές πάντως σε τέτοια θέματα, προτιμούν την μαθηματική οδό, γι αυτό και παράθεσα τη λύση με αυτό τον τρόπο! Η απάντησή σου στο Β1 είναι άψογη, δεν το συζητώ!!

Για το Β4 τώρα. Γράφεις

«δεν βλέπω πως διακαιολογείται η πρώτη πρόταση: «Η πίεση στο εσωτερικό της οπής Ο1 είναι ρgh1,  όπου h1η κατακόρυφη απόσταση της οπής από την οριζόντια επιφάνεια του νερού στο μέρος του καπακιού….»

Ασφαλώς υποθέτεις ότι η πίεση στην εσωτερική επιφάνεια του πώματος ( και ουχί καπακιού διότι τα υποκοριστικά της δημοτικκής στερούνται γενικής πτώσης που θα έλεγε και ο Βαγγέλης )είναι μηδέν. Αυτό όμως δεν είναι προφανές ούτε δεδομένο. »

Πρόλαβες τον Βαγγέλη  και το επεσήμανες, έχεις δίκιο!

Για το ρgh ,γιατί να μην είναι; Λέω ότι δεν υπάρχει αέρας στο μπουκάλι, το νερό εφάπτεται του πώματος αλλά δεν το πιέζει(είδες το διατύπωσα όπως πρέπει!!), η ατμόσφαιρα δεν επεμβαίνει στην πίεση, άρα μένει μόνο η υδροστατική. Όταν ανοίξεις και την δεύτερη οπή Ο2 , σε αυτη θα έχουμε μεγαλύτερη πίεση από ότι στην οπή Ο1, γίνεται ταυτόχρονη εκροή υγρού από την κάτω , και εισροή αέρα από την πάνω, και αφού μπεί επαρκής ποσότητα αέρα, ώστε η πίεση στην Ο1 να γίνει εσωτερικά μεγαλύτερη της ατμοσφαιρικής, θα έχουμε εκροή καί απο αυτή.

Το πείραμα αυτό το είχα κάνει με ένα μπουκάλι νερό στην τάξη αλλά και στο ΕΚΦΕ στους συναδέλφους.

Επίσης ήθελα να …καινοτομήσω ως προς το Β θέμα, όπου να γράφει ο μαθητής λόγια που να ερμηνεύουν ένα φαινόμενο. Στα πλαίσια κίνησης των θεμάτων ανοικτού τύπου, ο νόμος λέει και για δεξιότητες που αποκτήσανε από πειραματικές διαδικασίες…δεν απαγορεύει νομίζω κάτι τέτοιο!!

Ξέρεις ότι μετράω με το παραπάνω, την εμπεριστατωμένη καλόπιστη κριτική σου, οπότε θεμιτή αυτή και επιθυμητή, για την αλληλεπίδρασή μας βρε αδερφέ, γιατί είμαστε εδώ στο υλικό άλλωστε;

Και για το τελευταίο ΟΛΟΔΙΚΟ σου: «μεγάλο τελετουργικό της δοκιμασίας ενηλικίωσης των Ελλήνων»*

Έχεις δίκιο, μέσα σε λίγους μήνες, οι μαθητές που έχουν στόχους, μεγαλώνουν μιά ..πενταετία τουλάχιστον, στην προσπάθειά τους να επιτύχουν το στόχο τους, θυσιάζοντας βάρβαρα τη νιότη τους και όλα τα συνεπακόλουθα της εφηβείας τους….

Όμως ξέρουμε ότι » ουδέν καλόν αμιγές κακού»», και » τίποτε δεν πάει χαμένο»» όταν επενδύεις στη γνώση και στην καλλιέργια του νού!! Δε νομίζεις;

00Σχόλιο από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 14 Απρίλιος 2016 στις 23:56

Μανώλη ευχαριστώ και αναμένω να διαβάσεις και τα Γ, Δ και να πεις την κρίση σου.

a1Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 15 Απρίλιος 2016 στις 0:17

Ντίνο Καλησπέρα

νομίζω πως για το B2

κάπου έκανες λάθος υπολογισμούς

Δες το κι έτσι :

00Σχόλιο από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 15 Απρίλιος 2016 στις 0:22

Ντίνο καλησπέρα και σ’ ευχαριστώ για το σχολιασμό.

Για το Α1, έχεις δίκιο, θα το διορθώσω.

Στο Α4 έβαλα επίτηδες και το πάχος της πλάκας, για να δω αν έχουν καταλάβει, ότι το l  είναι το πάχος του ρευστού.

Για το Α5 νομίζω ότι πρέπει να το σκεφθεί ο μαθητής, ότι με κατάλληλες προυποθέσεις είναι δυνατόν να ακούσει διακροτήματα, εφόσον θα κινηθεί ανάμεσα από τις πηγές, γιατί έξω από τις πηγές, δεν ακούει διαακροτήματα, αφού οι συχνότητες είναι ίσες.

Για το Β2: Μάλλον θα έκανες λάθος σε καμιά πράξη. Και με το Θ.Ε.Ε. υπολογίζεται το ίδιο, στη θέση φυσικού μήκους έχει ταχύτητα μηδέν, και εφόσον σταματά να ενεργεί η F καθώς και η δύναμη του ελατηρίου είναι μηδέν στη θέση φυσικού μήκους του ελατηρίου, άρα θα ισορροπήσει εκεί, και δεν θα ταλαντωθεί.

1Σχόλιο από τον/την Χρήστος Αγριόδημας στις 15 Απρίλιος 2016 στις 1:14

Πρόδρομε καλησπέρα

Συμφωνώ το Β1 για δυνατούς λύτες. Το Β4 πολύ καλό αλλά ίσως να μπερδεύει η εκφώνηση.

Με το Γ η αλήθεια είναι δεν πρόλαβα να το λύσω πήγα απευθείας στο Δ. Αρχικά μπράβο που τονίζεις ότι ο άξονας του τροχού βρίσκεται ακριβώς στη διεύθυνση του άξονα περιστροφής του βάθρου και φαίνεται και στο σχήμα αυτό. Σε άλλη περίπτωση ο τροχός αν ήταν παράλληλος στον άξονα του βάθρου, εκτός της ιδιοστροφορμής θα είχε και τροχιακή στροφορμή. Πολύ καλό ερώτημα είναι το γ που αναφέρει και ο Αποστόλης.

00Σχόλιο από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 15 Απρίλιος 2016 στις 7:36

Χρήστο καλημέρα κι ευχαριστώ για το σχόλιο.

Όντως ,αν δεν έδινα ότι ο άξονας του τροχού ,είναι στην ίδια διεύθυνση του άξονα του βάθρου, θα είχαμε πιό δύσκολη αντιμετώπιση, γιατί θα είχαμε μαζί με το spin του τροχού, και την τροχιακή στροφορμή του, ίση με mω′²d,   όπου ω’ η γωνιακή ταχύτητα του βάθρου.

Όσο για το Β1 ,εκτός της μαθηματικής λύσης που παραθέτω, υπάρχει και η λύση του Γκενέ ,που την πρόσθεσα κι αυτή.

Να’ σαι καλά.

Σχόλιο από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 15 Απρίλιος 2016 στις 8:49

Καλημέρα Πρόδρομε.

Σταθερός στη ποιότητα και τη στάθμη δυσκολίας.

Επειδή και εγώ όπως ο Κων/νος, είδα στο Α1 να λείπει το…»προς την ίδια κατ/νση»

πως δικαιολογούμε αλήθεια ότι είναι σταθερός ο λόγος ..που λες;

Το Β4 με ζόρισε!

Του ρίχνω ακόμη ματιές.

00Σχόλιο από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 15 Απρίλιος 2016 στις 16:11

Από τον Διονύση Μητρόπουλο πήρα στο mail μου (διακριτικά!) την  αξιόλογη κρίση του, και επισήμανση κάποιων λαθών, που ήδη διόρθωσα, και παραθέτω(..χωρίς την άδειά του, ας με συγχωρέσει)  .

διαβάστε τη είναι αξιόλογη

Πρόδρομε καλημέρα,

 

Τα θερμά μου συγχαρητήρια για το διαγώνισμά σου.

Όλα τα θέματα προσεγμένα, και μερικά εξαιρετικά!

(όπως ήταν αναμενόμενο από εσένα :-))

 

Μερικά σχόλια κι από μένα πάνω στις λύσεις.

 

Μια εναλλακτική απάντηση στο Β1:

 

Έστω ότι εμφανίζεται τριβή δεξιά στη σφαίρακαι αριστερά στον κύλινδρο.

Τότε η σφαίρα θα στραφεί αντίθετα από το ρολόι και θα αποκτήσει μεταφορική επιτάχυνση μεγαλύτερη από αυτή της σανίδας (α1 > α2).

Μα τότε το σημείο επαφής της σφαίρας με τον κύλινδρο θα αποκτήσει επιτάχυνση:

α1 + αγων∙R > α2

Θα ολισθήσει δηλαδή προς το εμπρός μέρος της σανίδας, που σημαίνει τριβή αντίθετη της υπόθεσης, άρα η υπόθεση άτοπη.

Με όμοιο συλλογισμό αποκλείουμε και την αντίθετη αρχική υπόθεση, οπότε καταλήγουμε ότι δεν εμφανίζεται τριβή, άρα α1 = α2 = F/m.

 

Στο Β4 γράφεις:

«Η πίεση στο εσωτερικό της οπής είναι ρgh1 … ενώ έξω από την οπή επικρατεί ατμοσφαιρική πίεση …».

Και στη συνέχεια γράφεις:

«Όταν ανοίξουμε και τη δεύτερη οπή εκρέει νερό γιατί η πίεση γίνεται μεγαλύτερη,

Patmgh>Patm»

 

Εδώ έχω πολλές … απορίες Πρόδρομε 🙂

 

1) Πώς γίνεται να είναι η πίεση στο εσωτερικό της 1ης τρύπας ρgh1 < Patm;

Δηλαδή το νερό ασκεί στον αέρα δύναμη ρgh1Α μικρότερη από αυτή που δέχεται από αυτόν (PatmΑ);

2) Γράφεις ότι όταν ανοίξουμε τη 2η τρύπα η πίεση γίνεται Patm+ρgh; Δηλαδή πριν ανοίξουμε την τρύπα η πίεση δεν ήταν τόση στο σημείο αυτό;

Και πως ξέρεις ότι είναι Patm+ρgh; Θεωρείς τώρα ότι στην 1η τρύπα η πίεση είναι Patm και όχι ρgh1; Γιατί άλλαξε;

3) Εφόσον από τη 2η τρύπα τρέχει νερό, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με θεωρία υδροστατικής; Αν μας ζητούσαν να υπολογίσουμε την ταχύτητα εκροής από τη 2η τρύπα, πόση θα θεωρούσαμε τη στατική πίεση ελάχιστα μέσα από την τρύπα για να εφαρμόσουμε Bernoulli; Δεν θα τη θεωρούσαμε ίση με Patm;

4) Γράφεις ακόμα ότι από την 1η τρύπα μπαίνει αρχικά αέρας σε φυσαλίδες, αλλά στη συνέχεια αρχίζει να βγαίνει και από αυτή νερό. Είναι σωστό αυτό; Ο αέρας εισέρχεται επειδή λόγω της κάτω ροής η πίεση στην πάνω τρύπα πάει να γίνει μικρότερη από Patm. Για ποιό λόγο να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση;

(Το δοκίμασα και με ένα μπουκάλι και οι φυσαλίδες δεν σταματούν μέχρι να φτάσει η στάθμη στην επάνω τρύπα).

 

Για τις τρείς πρώτες απορίες, καταλαβαίνω φυσικά τι θέλεις να πεις, αλλά … κάνω το δικηγόρο του διαβόλου 🙂

 

Ίσως θα έπρεπε να διατυπώσεις λίγο διαφορετικά τη δικαιολόγηση.

Π.χ. για την 1η τρύπα:

«Πριν ανοίξουμε την 1η τρύπα, η πίεση από μέσα είναι P1 = ρgh1 < Patm ενώ από έξω είναι Patm. Με το άνοιγμα επομένως της τρύπας ο αέρας ασκεί στο νερό δύναμη PatmΑ προσπαθώντας να εισέλθει στο δοχείο (χωρίς να το κάνει αφού το νερό είναι ασυμπίεστο), προκαλώντας όμως έτσι αύξηση της πίεσης σε κάθε σημείο του νερού κατά Patm–ρgh1.

Έτσι το νερό ισορροπεί και στην 1η τρύπα η πίεση γίνεται τελικά ίση με P1 = Patm.

(Κοντά στο καπάκι, η πίεση δεν είναι πια μηδέν, αλλά Patm–ρgh1).

 

Και για τη 2η τρύπα πάλι το ίδιο:

«Πριν ανοίξουμε την 2η τρύπα, η πίεση του νερού στο σημείο αυτό είναι:

P2 = Patm+ρg(h2–h1) = Patm+ρgh (εφόσον στην 1η είναι Patm), ενώ απέξω είναι Patm.

Με το άνοιγμα επομένως αρχίζει να ρέει νερό προς τα έξω ώστε να ισχύει (Bernoulli):

P1 + ½ρυ1² + ρgh =  P2′ + ½ρυ2²   →

→   Patm + ρgh =  Patm + ½ρυ²   →   υ = √(2gh)

(Θέσαμε υ1≈0).

Η στάθμη του νερού κατεβαίνει καθώς μπαίνουν φυσαλίδες, αλλά η ταχύτητα εκροής υ παραμένει σταθερή μέχρι να φτάσει η στάθμη στην επάνω τρύπα, ενώ στη συνέχεια μειώνεται μέχρι μηδενισμού όταν η στάθμη φτάνει στην κάτω τρύπα.

(Στην πράξη, η υ δεν μένει ακριβώς σταθερή, αλλά παρουσιάζει μια μικρή διακύμανση, επειδή ο αέρας δεν μπαίνει με συνεχή τρόπο αλλά με φυσαλίδες, προκαλώντας έτσι μια μικρή αυξομείωση στην P1 :-))

 

Στο Δ4 τέλος,

είναι αξιοπρόσεκτο ότι η τριβή με τη ροπή της επιβραδύνει τον τροχό μέχρι μηδενισμού της ω και στην συνέχεια τον επιταχύνει ανάποδα μέχρι την τελική κοινή ωκ.

Στη λύση γράφεις ότι «η ροπή της τριβής μείωσε την ω του τροχού …», που ίσως είναι λίγο παραπλανητικό και κρύβει το τι ακριβώς έγινε.

Η λύση σου είναι βέβαια εντάξει, αντικαθιστάς την αρχική ω αρνητική και βγαίνει άθροισμα.

(Μικρή ένσταση μόνο, ότι το αρνητικό πρόσημο φαίνεται να το βάζεις στη συχνότητα (έχεις αντικαταστήσει f = –10Hz).

Καλή συνέχεια Πρόδρομε και ξανά συγχαρητήρια 🙂

Διονύσης

00Σχόλιο από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 18 Απρίλιος 2016 στις 16:13

από τον Δημήτρη Τσάτση πήρα μέσω mail την εξής ερώτηση:

Συγχαρητήρια για το διαγωνισμά σου. Υψηλών απαιτήσεων, με πολλή φυσική και με το χαρακτηριστικό στυλ σου.

Έχω, όμως, μία απορία στο θέμα Δ: Ο μαθητής δαπανά ενέργεια 500 J (ΑΔΕ) στο σύστημα. Θα ήταν λογικό να συμπεράνουμε πως την προσφέρει μέσω του έργου τoυ ζεύγους των δυνάμεών του: (ροπή ζεύγους)*(γωνία)=25π*π=250J. Μήπως θα ήταν προτιμότερο να ρωτήσεις «Υπολογίστε την αύξηση της ενέργειας του συστήματος κατά το προαναφερθέν φαινόμενο» αντί του «Υπολογίστε την ενέργεια που δαπάνησε για την περιστροφή του τροχού..».

Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου. Να είσαι καλά και καλή επιτυχία στους μαθητές σου.

απάντησα:

Ως προς αυτό που ρωτάς: δεν νομίζω ότι κάποιος μαθητής μπερδεύτηκε από αυτή την έκφραση της ερώτησης. Δεν λέω πόση ενέργεια προσέφερε στον τροχό για να τον γυρίσει ανάποδα, αλλά πόση ενέργεια δαπάνησε για να τον στρέψει κατά 180 μοίρες.

Φυσικά, αφού η κινητική ενέργεια του τροχού δεν άλλαξε από αυτή την περιστροφή, η ενέργεια που δαπάνησε είναι ίση με την κινητική ενέργεια που απέκτησε αυτός, το κάθισμα και το βάθρο. Βλέποντάς το από τη δική σου σκοπιά, ίσως έχεις δίκιο τελικά, κι αυτό γιατί ένας μαθητής ίσως το εκλάβει κι έτσι, δηλαδή πόση ενέργεια προσφέρθηκε προς τον τροχό. Θα το αλλάξω μάλλον. Να είσαι καλά.

Δημήτρης:

Πρόδρομε δεκτό αυτό που λες για την ροπή που μεταβάλλεται. Όμως στο ίδιο ερώτημα ζητήθηκε η μέση τιμή της. Ποιο είναι το έργο αυτής της μέσης τιμής της ροπής του ζεύγους;

Αν το ζητούσαμε τι θα έπρεπε να απαντηθεί; Φαντάζομαι 250 J. Θα  υπήρχε μια αναντιστοιχία μεταξύ της αύξησης της κινητικής ενέργειας (θεωρώντας βέβαια πως ο τροχός κατά την αλλαγή του προσανατολισμού του δεν ματαβλήθηκε η θέση του άρα και η δυναμική του ενέργεια – έχει, αρκετή, μάζα 20 kg-), της μέσης τιμής της ροπής που υπολογίζεται από τη μεταβολή της στροφορμής και του έργου της εν λόγω ροπής που υπολογίστηκε (ως μέση).

Προφανώς αν αλλάξεις τη χρονική διάρκεια που δίνεις η προαναφερθείσα αναντιστοιχία αποφεύγεται αλλά δεν είμαι σίγουρος αν αυτό δεν είναι απλά ένα τέχνασμα και έχει κάποια φυσική αξία.

Έχω κάποιες σκέψεις αναλυτικές πάνω σε αυτά και αν καταφέρω να βρω χρόνο θα προσπαθήσω να τις εκφράσω (σε μισή ώρα ξεκινώ μάθημα -φροντιστήριο- και τελειώνω 11 το βράδυ).

Πρόδρομος:

Δημήτρη καλησπέρα. αντί να ανταλλάσσουμε απόψεις από αυτό το πεδίο, θα μπορούσαμε να τα γράφαμε στα σχόλια της άσκησης. ίσως έτσι να γινότανε μια καλή κουβέντα.

Αν μου επιτρέψεις, θα μπορούσα να τα μεταφέρω(αυτά που αφορούν την άσκηση), στα σχόλια.

Η μέση τιμή του ζεύγους των δυνάμεων  , νομίζω αφορά τη μεταβολή της στροφορμής του τροχού και δεν πρέπει να εμπλέκεται με το παραγόμενο από αυτή έργο. Υπάρχουν άπειροι τρόποι μεταβολής της ροπής του ζεύγους των δυνάμεων, έτσι ώστε το εμπερικλειόμενο εμβαδό της γραφικής παράστασης τ(ζεύγους)=f(t) , να δίνει τη συνολική μεταβολή της στροφορμής του τροχού που είναι -2mR^(2).ω.

για να υπολογίσουμε το συνολικό έργο της ροπής του ζεύγους στο σύστημα, πρέπει να παράγουμε τη συνάρτηση τ(ζεύγους)=f(θ) , όπου θ η γωνία στροφής από 0 ακτίνια  έως π ακτίνια, και από το εσωκλειόμενο εμβαδό να βρούμε (ολοκλήρωμα) να υπολογίσουμε το έργο. Αποφεύγουμε όλα αυτά , κάνοντας χρήση της διατήρησης της ενέργειας του συστήματος, όπου οι εσωτερικές δυνάμεις παράγουν ή δαπανούν ενέργεια, και ολική στροφορμή διατηρείται. νομίζω ότι το 250 J δεν είναι σωστό, εκτός κι αν είχα μαγειρέψει έτσι τα νούμερα, ώστε να βγαίνει αυτό.

Καλό μάθημα.

Δημήτρης :

Πρόδρομε συμφωνώ σε όλα που λες (οι δύο μέσες τιμές δεν μπορεί να είναι ίδιες)…Αλλά…

Προφανώς ελεύθερα μετέφερε ότι θέλεις στη συζήτηση.

Ευχαριστώ, μπαίνω ξανά για μάθημα.

η συζήτηση έγινε μέσω mail, κι επειδή νομίζω ότι είναι αξιόλογη, κατόπιν της αδείας του Δημήτρη, την έβαλα εδώ.

Ο Δημήτρης, απ’ ότι μου γράφει, σκοτώνεται στη δουλειά και γι αυτό δεν είναι τακτικός στα σχόλια και στις συζητήσεις.

Καλό κουράγιο Δημήτρη, σε λίγο καιρό θα ..ανασάνεις!! Να είσαι καλά φίλε μου και σ’ ευχαριστώ πάλι για την ενασχόλησή σου, ανάμεσα από τα μαθήματα.

 

Advertisements

One thought on “Διαγώνισμα σε όλη την ύλη στη ΦΥΣΙΚΗ Γ’ λυκείου.2016

  1. Παράθεμα: Διαγώνισμα σε όλη την ύλη στη ΦΥΣΙΚΗ Γ’ λυκείου.2016 | Υλικό Φυσικής - Χημείας

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s